Faludi Nikolasz Zsolt (2024) Az MI influenszerek online fogyasztói megítélésének, és tartalomgyártókra jelentett fenyegetettségének kutatása. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Az MI influenszerek online fogyasztói megítésének, tartalomgyártókra jelentett fenyegetettségének kutatása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (742kB) |
![]() |
PDF
Faludi Nikolász.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (248kB) |
![]() |
PDF
Faludi Nikolasz Zsolt_Szakdolgozat_Külső Konzulens_Bírálat_Vécsei Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (70kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomat a mesterséges intelligencia által létrehozott influenszerek iránti érdeklődésem, egyben jövőbeni fejlődésükkel kapcsolatos kíváncsiságom inspirálta. Egyetemi tanulmányaim során hallottam bővebben a létezésükről, azelőtt csupán videókat láttam az interneten, de akkor még nem körvonalazódott ki, hogy mi is ez a digitális újdonság valójában. Alapul véve a mesterséges intelligencia fejlettségét, illetve azt, hogy globális szinten egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert a mesterséges intelligencia által létrehozott influenszerek, hazai viszonylatban csupán egy-két példáról tudni jelenleg.Szakdolgozatom fő kérdése, hogy ez a még csak kezdetlegesen létrejött irányvonal, digitális trend hova fejlődhet és milyen esetleges hatása lehet az online fogyasztók, fogyasztási döntéseinek befolyásolásában jelenleg, a kezdeti fázisban, vagy akár hosszabb távon, a jövőt tekintve. Egyáltalán hatással lesz-e minderre? Képesek lesznek-e olyan intenzitású befolyást gyakorolni az online tér szereplőire, mint a tartalomgyártásban tevékenykedő véleményvezérek vagy a személyes kapcsolódás hiánya miatt, az embereket csupán kilétük fogja érdekelni?A szakdolgozat célja, hogy a mesterséges intelligencia által létrehozott influenszerek megítélését kutassa, elsőként a fogyasztók szemszögéből, ezzel párhuzamosan konzekvenciát vonni az esetleges hatásairól, amelyet az online fogyasztói döntéshozatalra gyakorolhatnak. Továbbá arra, hogy a mesterséges intelligencia pozitív hatású, vagy éppen ellenkezőleg, veszélyt jelent az egyes pozíciókban dolgozó munkavállalók állásaira, vagy előnyt, segítséget nyújt mindaz. Megszűnnek-e egyes pozíciók és ezzel párhuzamosan létre is jönnek újak? Feltérképezni, hogy a mesterséges intelligencia, mint digitális újdonság, veszélyt jelent-e a tartalomgyártásban tevékenykedő influenszerek munkájára, vagy úgy, mint szakmai előrelépés, lehetőség tekintenek rá, amelyet akár munkájuk során egyaránt alkalmaznak, valamilyen formában. Kutatásomat az alábbi 3 fő kérdés köré építettem fel: K1: A digitális fogyasztók csak egy újabb trendként vagy innovatív lehetőségként tekintenek a mesterséges intelligencia által létrehozott influenszerek létrejöttére? K2: Lenne-e befolyással a mesterséges intelligencia által létrehozott influenszer a digitális fogyasztók vásárlási döntéseire? K3: Hogyan tekintenek a tartalomgyártásban tevékenykedő fiatalok a mesterséges intelligenciára, illetve az az által létrehozott influenszerek létrejöttére: szakmai előre lepésként vagy fenyegetésként?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális technológia, influenszer, közösségi média, marketingkommunikáció, mesterséges intelligencia, online marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |