Berkes Adrienn Klaudia (2024) A közösségi média marketing alapjai és alkalmazása: Az Instagram szerepe a modern üzleti stratégiákban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Berkes Adrienn szakdolgozat 2024.pdf Download (3MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozat Berkes Adrienn.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (457kB) |
![]() |
PDF
2024 Berkes Adrienn 2024 bírálat KI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozati bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (50kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitális világ egyre inkább előtérbe kerül ez alól a közösségi média sem kivétel. Ahogyan az internet úgy a közösségi média is egyre inkább érvényesül világszerte. A Statista adatai alapján több mint 8 billió emberből 5 billió felhasználó használja a social médiát valamilyen formában, és ez a szám folyamatosan növekszik.[1] Nem kivétel ebből Magyarország sem. Lakosságunk közel 93 százaléka használja a social média felületeket.[2] Saját meglátásom szerint a social média már több mint csak a szórakozás beépült életünkbe. Használjuk kapcsolattartásra családdal és barátainkkal, munkára, és esetünkben a legfontosabb marketingre is. A vállalatok számára elengedhetetlen üzleti céljaik megvalósításához a közösségi média platformokon való aktív marketingkommunikáció alkalmazása. Viszont nem könnyű lépést tartani a folyamatosan fejlődő és változó digitális világgal. Nem csupán a meglévő népszerű platformok változnak folyton, de újabbak készülnek és terjednek el csúcssebességgel a világban. Vállatoknak sem egyszerű hiszen legújabb trendekkel való lépéstartás időigényes, de nem szabad lemaradniuk a siker érdekében. Alkalmazkodniuk kell a legújabb trendekhez, nehogy alulmaradjanak versenytársaikkal szemben és elnyelje őket a rengeteg tartalom áradat. Tudniuk kell, hogyan érjék el potenciális fogyasztókat különböző tartalmakkal és rugalmasnak kell lenniük a változásokra. Minden hónapban jelenik meg olyan újdonság, amely kicsit felborítja az addigi rendet, de feltétlenül fontos, hogy naprakészek legyünk. A legnépszerűbb platformok a Facebook az általa megvásárolt és növekvő Instagram, az eddig is jól ismert YouTube média felület, továbbá a fiatalok által felkapott majd tovább terjedt TikTok és nem utolsó sorban a X amely Twitter néven vált népszerűvé, illetve a Pinterest amely kreatív képei miatt vált híressé, végül a LinkedIn mely az üzleti kapcsolatokban érvényesül. Persze ezen túl sok más platform is van, de ezek a legelterjedtebbek Magyarországon. Ezek a platformok, ahogy említettem mind kicsit más miatt lettek híresek eltérnek egymástól mégis hasonlóak. A vállalatoknak is tudniuk kell ezeknek eltérő és hatékony használatát. Ebben a kutatásban szeretném segíteni azokat, akiket érdekel ez a téma és/vagy szeretnének fejlődni és megismerni a legújabb digitális trendeket ebben az elképesztően gyors és átalakuló digitális világban. Ismertetni szeretném a közösségi média alapjait mind elméleti és gyakorlati szempontból. Továbbá bemutatom napjainkban a legfontosabb digitális marketing eszközöket és azok hatékony használatát a legújabb trendek és kutatásom eredményei alapján. Fókuszban az Instagrammal. Személyes motivációm továbbá, hogy magam is a Z-generáció tagja vagyok és a digitális világ már kiskoromban az életem részévé vált, el sem tudnám képzelni anélkül a mindennapjaimat. Érdekesnek tartom, hogy ez a különbözőség a generációkban, miképp tér el. Mennyire más a fiatalabb generáció és hogyan tudta követni ezt a gyors fejlődést az idősebb generáció. A digitális marketing kezdi túlszárnyalni a hagyományos marketing eszközöket, amelyek kezdenek lemorzsolódni a fiatalabb generációk számára. Egyre inkább az online marketing eszközök érvényesülnek és fejlődnek napról napra. Véleményem szerint ez egy olyan téma, amivel érdemes és kell is foglalkozni hiszen ez a jelenünk és a jövőnk is egyben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, közösségi média, marketing, tartalomtervezés, technológiai újítások, üzleti stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57118 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |