A közösségi média marketing alapjai és alkalmazása: Az Instagram szerepe a modern üzleti stratégiákban

Berkes Adrienn Klaudia (2024) A közösségi média marketing alapjai és alkalmazása: Az Instagram szerepe a modern üzleti stratégiákban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Berkes Adrienn szakdolgozat 2024.pdf]
Előnézet
PDF
Berkes Adrienn szakdolgozat 2024.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat Berkes Adrienn.pdf] PDF
Nyilatkozat Berkes Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (457kB)
[thumbnail of 2024 Berkes Adrienn 2024 bírálat KI.pdf] PDF
2024 Berkes Adrienn 2024 bírálat KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)
[thumbnail of Szakdolgozati bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozati bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (50kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális világ egyre inkább előtérbe kerül ez alól a közösségi média sem kivétel. Ahogyan az internet úgy a közösségi média is egyre inkább érvényesül világszerte. A Statista adatai alapján több mint 8 billió emberből 5 billió felhasználó használja a social médiát valamilyen formában, és ez a szám folyamatosan növekszik.[1] Nem kivétel ebből Magyarország sem. Lakosságunk közel 93 százaléka használja a social média felületeket.[2] Saját meglátásom szerint a social média már több mint csak a szórakozás beépült életünkbe. Használjuk kapcsolattartásra családdal és barátainkkal, munkára, és esetünkben a legfontosabb marketingre is. A vállalatok számára elengedhetetlen üzleti céljaik megvalósításához a közösségi média platformokon való aktív marketingkommunikáció alkalmazása. Viszont nem könnyű lépést tartani a folyamatosan fejlődő és változó digitális világgal. Nem csupán a meglévő népszerű platformok változnak folyton, de újabbak készülnek és terjednek el csúcssebességgel a világban. Vállatoknak sem egyszerű hiszen legújabb trendekkel való lépéstartás időigényes, de nem szabad lemaradniuk a siker érdekében. Alkalmazkodniuk kell a legújabb trendekhez, nehogy alulmaradjanak versenytársaikkal szemben és elnyelje őket a rengeteg tartalom áradat. Tudniuk kell, hogyan érjék el potenciális fogyasztókat különböző tartalmakkal és rugalmasnak kell lenniük a változásokra. Minden hónapban jelenik meg olyan újdonság, amely kicsit felborítja az addigi rendet, de feltétlenül fontos, hogy naprakészek legyünk. A legnépszerűbb platformok a Facebook az általa megvásárolt és növekvő Instagram, az eddig is jól ismert YouTube média felület, továbbá a fiatalok által felkapott majd tovább terjedt TikTok és nem utolsó sorban a X amely Twitter néven vált népszerűvé, illetve a Pinterest amely kreatív képei miatt vált híressé, végül a LinkedIn mely az üzleti kapcsolatokban érvényesül. Persze ezen túl sok más platform is van, de ezek a legelterjedtebbek Magyarországon. Ezek a platformok, ahogy említettem mind kicsit más miatt lettek híresek eltérnek egymástól mégis hasonlóak. A vállalatoknak is tudniuk kell ezeknek eltérő és hatékony használatát. Ebben a kutatásban szeretném segíteni azokat, akiket érdekel ez a téma és/vagy szeretnének fejlődni és megismerni a legújabb digitális trendeket ebben az elképesztően gyors és átalakuló digitális világban. Ismertetni szeretném a közösségi média alapjait mind elméleti és gyakorlati szempontból. Továbbá bemutatom napjainkban a legfontosabb digitális marketing eszközöket és azok hatékony használatát a legújabb trendek és kutatásom eredményei alapján. Fókuszban az Instagrammal. Személyes motivációm továbbá, hogy magam is a Z-generáció tagja vagyok és a digitális világ már kiskoromban az életem részévé vált, el sem tudnám képzelni anélkül a mindennapjaimat. Érdekesnek tartom, hogy ez a különbözőség a generációkban, miképp tér el. Mennyire más a fiatalabb generáció és hogyan tudta követni ezt a gyors fejlődést az idősebb generáció. A digitális marketing kezdi túlszárnyalni a hagyományos marketing eszközöket, amelyek kezdenek lemorzsolódni a fiatalabb generációk számára. Egyre inkább az online marketing eszközök érvényesülnek és fejlődnek napról napra. Véleményem szerint ez egy olyan téma, amivel érdemes és kell is foglalkozni hiszen ez a jelenünk és a jövőnk is egyben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, közösségi média, marketing, tartalomtervezés, technológiai újítások, üzleti stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57118

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet