Trojkó Vivien (2024) E-kereskedelem és online marketing egy kiskereskedelmi cég esetében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Záródolgozat_Trojkó_Vivien.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (708kB) |
![]() |
PDF
Nyilatkozat_Trojkó_Vivien.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (86kB) |
![]() |
PDF
Bírálat Trojkó Vivien FOSZK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (371kB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatomban a németországi SALTO Kindermöbel kiskereskedelmi céget elemeztem. A gyermekbútorokkal foglalkozó vállalkozás 2024 márciusában végleg bezárta az offline boltjukat, és teljes egészében az online értékesítésre tért át. A dolgozat kutatási kérdése az volt, hogy az elmúlt hónapok e-kereskedelmi és digitális marketing stratégiája, hogyan befolyásolták a bútor eladásokat, és ezek milyen új lépésekkel, változtatásokkal javíthatók. Az online bolt elindítását követően a vállalkozás SEO-keresőoptimalizálást és PPC kampányokat használt a vásárlók elérésére. Márciusban futó PPC kampányra körülbelül 4.500 € került elköltésre, amelynek célja a webshop forgalmának növelése, és az ezzel párhuzamosan futó boltbezárás megtámogatása volt. A végkiárusítás alatt hozzávetőleg 40.000 € értékű forgalom realizálódott, míg a webshop bevétele 3.500 € volt. A marketingköltségek az összesített bevétel 15 %-át tették ki. Az ezt követő hónapokban 1.000 €-ra csökkentették a PPC hirdetésekre ésa content gyártásrakiadott keretösszeget, ami a napi kattintások számának 80 %-os visszaesését eredményezte, így a havi forgalom 8.000–10.000 €-ra esett vissza. A SEO-adatok szerint, amelyek a 2020-as HTTP-süti szabályok módosítása miatt kevésbé megbízhatók, 100 kattintásból csupán egy végződött vásárlással.A szeptemberi iskolakezdési kampány során a bevétel 25 %-át marketingköltségre fordították.Az adatok azt mutatják, hogy a megjelenésekhez és kattintásokhoz képest alacsony a vásárlások aránya, ami valószínűleg a webshop működésével kapcsolatos problémákra vezethető vissza. A tanulmány feltárja a fő kihívásokat és javaslatokat fogalmaz meg az e-commerce menedzsment javítására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális marketing, kiskereskedelem, marketingmix, PPC, webáruház |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |