A fast fashion árnyoldalának, az ezt elfedő gyakorlatoknak és az iparon belüli fogyasztói magatartásnak vizsgálata

Pálinkás Flóra (2024) A fast fashion árnyoldalának, az ezt elfedő gyakorlatoknak és az iparon belüli fogyasztói magatartásnak vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of kérdőív.pdf] PDF
kérdőív.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (820kB)
[thumbnail of Primer kutatáshoz használt excel táblázat.pdf] PDF
Primer kutatáshoz használt excel táblázat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (82kB)
[thumbnail of Szakdolgozat Értékelés-Pálinkás Flóra.pdf] PDF
Szakdolgozat Értékelés-Pálinkás Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of Pálinkás Flóra bírálat 2024 KI.pdf] PDF
Pálinkás Flóra bírálat 2024 KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (767kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a fast fashion, avagy magyar kifejezéssel élve gyors divat ipar működését, annak társadalmi és környezeti hatásait hivatott széleskörűen bemutatni. Emellett kutatom az iparon belüli fogyasztói magatartást és attitűdöket, melynek célja, hogy egy átfogó képet kapjak arról, hogy hogyan hat a fast fashion ipar a fogyasztókra és fordítva. A szakdolgozatomban elsősorban tisztázásra kerülnek a tárgyalt iparággal kapcsolatos alapvető fogalmak, majd sor kerül a stratégiájának és üzleti modelljének bemutatására is. Bemutatom, hogy miről ismerszik meg a fast fashion, és hogy hogyan jelennek meg az ilyen márkák alapvető jellemzői a marketingmix keretein belül. Sorra veszem a fast fashion kialakulásának és elterjedésének kulcsfontosságú tényezőit. Utánajárok annak, hogy miként vált a fast fashion modell meghatározóvá a divatipar berkein belül, és milyen körülmények segítették elő dominanciáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, környezetszennyezés, ruhaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet