Soós Vivien Piroska (2024) Divat, marketing és fenntarthatóság: Az Inditex kommunikációs stratégiáinak elemzése a magyar piacon. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Soós Vivien Piroska PW64TK Szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozat Soós Vivien Piroska PW64TK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (342kB) |
![]() |
PDF
Bírálat_Soós-Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
![]() |
PDF
Külső konzulensi bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (36kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat az Inditex csoport marketingkommunikációs stratégiáit vizsgálja a magyar piacon, különös figyelmet fordítva arra, hogyan befolyásolják ezek a fogyasztói percepciókat és vásárlási szokásokat. Az Inditex, mint a globális divatipar egyik vezető vállalata, számos ismert márkával rendelkezik, mint például a Zara, Bershka, Pull & Bear vagy Stradivarius. A dolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan alkalmazza a cég a gyorsan változó piaci igényekhez igazodó marketingstratégiákat, valamint feltárja, hogy a fenntarthatósági törekvéseik és kommunikációjuk milyen hatással van a magyar fogyasztókra.A kutatás kvalitatív módszerekkel, mélyinterjúk segítségével tárta fel a fogyasztók divatfogyasztási szokásait, az Inditex márkákkal kapcsolatos attitűdjeiket és vásárlási motivációikat. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar fiatalok érzékenyek a divat gyors változásaira, ugyanakkor árérzékenységük és a fenntarthatósági szempontok befolyásolják vásárlási döntéseiket. A dolgozat külön figyelmet fordít az omnichannel stratégiák szerepére, amely a fizikai és online boltok integrációját célozza.Az elemzés rámutat, hogy az Inditex sikeresen kommunikálja értékeit és fenntarthatósági üzeneteit, amelyek növelik a vásárlói lojalitást. A magyar piacon alkalmazott marketingstratégiák hatékonysága nagyrészt az egyedi célcsoport-megközelítésen és a fiatalabb generációk igényeinek pontos megértésén alapul. A kutatás hozzájárul a globális márkakommunikáció helyi hatásainak mélyebb megértéséhez, amely releváns a divatipar és a marketingkommunikáció területén egyaránt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fast fashion, fogyasztói attitűdök, Inditex, magyar piac, marketingkommunikáció, márkakommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57112 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |