Divat, marketing és fenntarthatóság: Az Inditex kommunikációs stratégiáinak elemzése a magyar piacon

Soós Vivien Piroska (2024) Divat, marketing és fenntarthatóság: Az Inditex kommunikációs stratégiáinak elemzése a magyar piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Soós Vivien Piroska PW64TK Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Soós Vivien Piroska PW64TK Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat Soós Vivien Piroska PW64TK.pdf] PDF
Nyilatkozat Soós Vivien Piroska PW64TK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (342kB)
[thumbnail of Bírálat_Soós-Vivien.pdf] PDF
Bírálat_Soós-Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (249kB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (36kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat az Inditex csoport marketingkommunikációs stratégiáit vizsgálja a magyar piacon, különös figyelmet fordítva arra, hogyan befolyásolják ezek a fogyasztói percepciókat és vásárlási szokásokat. Az Inditex, mint a globális divatipar egyik vezető vállalata, számos ismert márkával rendelkezik, mint például a Zara, Bershka, Pull & Bear vagy Stradivarius. A dolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan alkalmazza a cég a gyorsan változó piaci igényekhez igazodó marketingstratégiákat, valamint feltárja, hogy a fenntarthatósági törekvéseik és kommunikációjuk milyen hatással van a magyar fogyasztókra.A kutatás kvalitatív módszerekkel, mélyinterjúk segítségével tárta fel a fogyasztók divatfogyasztási szokásait, az Inditex márkákkal kapcsolatos attitűdjeiket és vásárlási motivációikat. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar fiatalok érzékenyek a divat gyors változásaira, ugyanakkor árérzékenységük és a fenntarthatósági szempontok befolyásolják vásárlási döntéseiket. A dolgozat külön figyelmet fordít az omnichannel stratégiák szerepére, amely a fizikai és online boltok integrációját célozza.Az elemzés rámutat, hogy az Inditex sikeresen kommunikálja értékeit és fenntarthatósági üzeneteit, amelyek növelik a vásárlói lojalitást. A magyar piacon alkalmazott marketingstratégiák hatékonysága nagyrészt az egyedi célcsoport-megközelítésen és a fiatalabb generációk igényeinek pontos megértésén alapul. A kutatás hozzájárul a globális márkakommunikáció helyi hatásainak mélyebb megértéséhez, amely releváns a divatipar és a marketingkommunikáció területén egyaránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fast fashion, fogyasztói attitűdök, Inditex, magyar piac, marketingkommunikáció, márkakommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57112

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet