Az alternatív élelmiszerek vásárlóinak fogyasztói magatartása

Kolonics Zita Júlia (2024) Az alternatív élelmiszerek vásárlóinak fogyasztói magatartása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kolonics Zita Júlia_2024_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kolonics Zita Júlia_2024_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kolonics Zita_KK.pdf] PDF
Kolonics Zita_KK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (61kB)
[thumbnail of Kolonics Zita.pdf] PDF
Kolonics Zita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (622kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években magam tapasztaltam meg, hogy milyen, amikor csak bizonyos összetevőkkel rendelkező élelmiszereket fogyaszthatunk. Ahogy teltek a hónapok egyre jobban belevetettem magam ezek tanulmányozásába és rájöttem, hogy mennyire nehéz is lehet ez a folyamat és mennyit alakít egy ember nézetein az élelmiszerekkel kapcsolatban. 2010-től kezdődően rohamosan nőnek a piacon elérhető alternatív élelmiszerek a különböző igények kielégítésére. Azok számára, akik valamilyen ételallergiával vagy intoleranciával rendelkeznek ez hatalmas esélyt ad arra, hogy a már megszokott táplálkozást folytassák néhány alternatívával, azonban lehetőséget ad arra is, hogy az emberek egészségesebb ételeket fogyasszanak és új étrendeket próbáljanak ki. Rengeteg különféle diéta jelent meg, például: vegán, vegetáriánus, paleo, de egyre többen vannak azok is, akik a tejtermékekre, tojásra, gluténra vagy akár a szójára allergiásak, így kerülik ezeket étrendjük során. A jelenlegi felgyorsult világban a megfelelő táplálkozás háttérbe szorult és arra törekszünk, hogy minél gyorsabban ételhez jussunk, még ha ennek az is az ára, hogy kevésbé egészséges variációkat választunk. Elfeledkeztünk a helyben megtermelt ételek fontosságáról és már szinte különlegessé válik, ha helyi termelőktől vásárolunk. Jelen kutatásom során azt szeretném kideríteni, hogy az érintett, illetve környezetükben lévő emberek fogyasztói magatartása mennyire alakult át, ahogy a különféle diétákra specializálódott alternatív élelmiszerek elárasztották a piacot. Továbbá szeretném megvizsgálni, hogy az emberek milyen tendenciával választanak úgy egészséges élelmiszereket, hogy ilyen széles választék áll a rendelkezésükre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszer, élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, táplálkozás, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet