Suba Vanda (2024) Szakember vagy influenszer: avagy az influenszerek és a fogyasztói döntéshozatal összefüggései az egészségtudatosság terén. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
SubaVanda_W7E5R3_SZAKEMBER_VAGY_INFLUENSZER_AVAGY_AZ_INFLUENSZEREK_ÉS_A_FOGYASZTÓI_DÖNTÉSHOZATAL_ÖSSZEFÜGGÉSEI_AZ_EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG_TERÉN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
SubaVanda_KKK_Bsc_GeigerBianka_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
![]() |
PDF
SZD.Suba.Vanda.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakember vagy influenszer: avagy az influenszerek és a fogyasztói döntéshozatal összefüggései az egészségtudatosság terén című szakdolgozatom aktualitását igazolja, hogy a jelenkor emberét, az élet minden területén körbeveszi és befolyásolja a közösségi média és az ezeken a platformokon tevékenykedő influenszerek. Az egészségtudatosság egyre növekvő trend, és az emberek sokasága tájékozódik ebben a témakörben az interneten és a közösségi médián a gyors információ szerzés érdekében. Ezen témakörben érdemes vizsgálódni, hiszen sokat megtudhatunk, az influenszerek tevékenykedéséről, hogy milyen módszerekkel és taktikákkal ösztönzik az eladásokat a saját platformjaikon, milyen módon népszerűsítik az egészségtudatosságot, illetve hogy milyen hatással vannak a fogyasztók egészségtudatos hozzáállására, és ezeknek mind milyen befolyása van a fogyasztókra. A kutatásom során felmérem a fogyasztói oldalt, mely során kutatni fogom, hogy az egészségtudatosság témakörében tevékenykedő influenszereket követő személyek mennyire érzik magukat befolyásolhatónak, vajon a fogyasztók megbízhatónak találják e az influenszerek által terjesztett egészségügyi információkat, esetleg vásároltak e már olyan egészségmegőrző készítményt, amelyet egy influenszernél láttak.A kutatásom során egy dietetikai szaktanácsadással foglalkozó szakemberrel és egyben az instagramon és tiktokon tevékenykedő influenszerrel készítek mélyinterjút, mely során mélyebb betekintést kaphatok a munkájába és, arra, hogy ő hogyan vélekedik a kutatásom során feltett kérdésekre. Az alany tökéletes választás, hiszen ő maga is az egészségtudatosság terén dolgozó szakember, aki folyton fejleszti magát és hiteles információkkal látja el a követőit, de emellett több közösségi média platformon tevékenykedik, több tízezres követő táborral. A fogyasztói oldalt egy online kitölthető kérdőívvel mérem fel, melyben általánosan az egészségtudatosságról és specifikusabban a fogyasztói döntéshozatalról is kérdezem a kitöltőket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 5 lépcsős modell, egészségtudatosság, fogyasztói döntéshozatal, influenszer, influenszer marketing, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:11 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:11 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |