Szakember vagy influenszer: avagy az influenszerek és a fogyasztói döntéshozatal összefüggései az egészségtudatosság terén

Suba Vanda (2024) Szakember vagy influenszer: avagy az influenszerek és a fogyasztói döntéshozatal összefüggései az egészségtudatosság terén. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SubaVanda_W7E5R3_SZAKEMBER_VAGY_INFLUENSZER_AVAGY_AZ_INFLUENSZEREK_ÉS_A_FOGYASZTÓI_DÖNTÉSHOZATAL_ÖSSZEFÜGGÉSEI_AZ_EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG_TERÉN.pdf] PDF
SubaVanda_W7E5R3_SZAKEMBER_VAGY_INFLUENSZER_AVAGY_AZ_INFLUENSZEREK_ÉS_A_FOGYASZTÓI_DÖNTÉSHOZATAL_ÖSSZEFÜGGÉSEI_AZ_EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG_TERÉN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SubaVanda_KKK_Bsc_GeigerBianka_bírálat.pdf] PDF
SubaVanda_KKK_Bsc_GeigerBianka_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)
[thumbnail of SZD.Suba.Vanda.pdf] PDF
SZD.Suba.Vanda.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakember vagy influenszer: avagy az influenszerek és a fogyasztói döntéshozatal összefüggései az egészségtudatosság terén című szakdolgozatom aktualitását igazolja, hogy a jelenkor emberét, az élet minden területén körbeveszi és befolyásolja a közösségi média és az ezeken a platformokon tevékenykedő influenszerek. Az egészségtudatosság egyre növekvő trend, és az emberek sokasága tájékozódik ebben a témakörben az interneten és a közösségi médián a gyors információ szerzés érdekében. Ezen témakörben érdemes vizsgálódni, hiszen sokat megtudhatunk, az influenszerek tevékenykedéséről, hogy milyen módszerekkel és taktikákkal ösztönzik az eladásokat a saját platformjaikon, milyen módon népszerűsítik az egészségtudatosságot, illetve hogy milyen hatással vannak a fogyasztók egészségtudatos hozzáállására, és ezeknek mind milyen befolyása van a fogyasztókra. A kutatásom során felmérem a fogyasztói oldalt, mely során kutatni fogom, hogy az egészségtudatosság témakörében tevékenykedő influenszereket követő személyek mennyire érzik magukat befolyásolhatónak, vajon a fogyasztók megbízhatónak találják e az influenszerek által terjesztett egészségügyi információkat, esetleg vásároltak e már olyan egészségmegőrző készítményt, amelyet egy influenszernél láttak.A kutatásom során egy dietetikai szaktanácsadással foglalkozó szakemberrel és egyben az instagramon és tiktokon tevékenykedő influenszerrel készítek mélyinterjút, mely során mélyebb betekintést kaphatok a munkájába és, arra, hogy ő hogyan vélekedik a kutatásom során feltett kérdésekre. Az alany tökéletes választás, hiszen ő maga is az egészségtudatosság terén dolgozó szakember, aki folyton fejleszti magát és hiteles információkkal látja el a követőit, de emellett több közösségi média platformon tevékenykedik, több tízezres követő táborral. A fogyasztói oldalt egy online kitölthető kérdőívvel mérem fel, melyben általánosan az egészségtudatosságról és specifikusabban a fogyasztói döntéshozatalról is kérdezem a kitöltőket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 5 lépcsős modell, egészségtudatosság, fogyasztói döntéshozatal, influenszer, influenszer marketing, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet