Tordy Virág Zsófia (2024) Az online marketingstratégia befolyása a fogyasztóra. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat .pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (406kB) |
![]() |
PDF
Tordy Virág Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (231kB) |
![]() |
PDF
Tordy Virág Zsófia_Szakdolgozat bírálati lap_Kócsi Katalin_2025.01.01.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (73kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom fő témája az online marketingstratégiai elemek befolyása a fogyasztóra. A témán belül kiválasztottam egy céget, aki csak az online világban van jelen, vagyis nincsen fizikális boltja. Ez a TEMU. A Temu az egyik legnagyobb kínai termékközvetítő cég. A 2022-ben létrejött leányvállalat a szolgáltatások piacán tarolt az utóbbi évben, és ennek hatására fogom dolgozatomban a vállalat marketingtevékenységét elemezni. Megvizsgáltam, hogy az online világnak mekkora szerepe van a mindennapjainkban, ezen belül a két legnagyobb közösségi média platformot emeltem ki. A Facebooknak és Instagramnak köszönhetően egy újfajta tartalom megosztás is létrejött, amit az úgynevezett tartalomgyártók irányítanak. Szekunder kutatásomat alapul véve megvizsgáltam, hogy a Temu, mint nagyvállalat, hogyan alkalmazza különböző online marketing eszközeit és hogyan épül fel a cég marketingstratégiája. A célcsoport meghatározásával kezdtem a kutatást, ahol buyer perszónák megalkotása után korcsoportokra bontottam a célközönséget. Az egyes szegmenseket eltérő meghatározással és külön jellemmel illettem, így valós embercsoportokat képviselnek. A célcsoport vizsgálatát követően kifejtettem kettő olyan versenytársat, akik hasonló, illetve szinte azonos metódus alapján működtetik vállalatukat. Az Amazont – Amerika legnagyobb közvetítő cégét, és a kínai Shien-t elemeztem különböző szempontok alapján. Ebbe beletartozott a felületen értékesítő magánszemélyek és cégek összehasonlítása. Majd kitértem a különbségekre és az egyezőségekre is, ami alapján megállapítottam, hogy a Temu-nak óriási versenytársakkal kell szembenézni nap, mint nap. Mivel szolgáltatásmarketingről kutattam, így elengedhetetlen volt a 7P modell vizsgálata. A modell alapján az összes P-t elemeztem és konkrét példák alapján készítettem el. Szakdolgozatom további részét az online marketingeszközök fajtái követték. Ennél a témánál is konkrét és egyedi példákkal mutattam be a Temu-t. Végezetül pedig primer kérdőíves kutatásomat használtam fel, amiből következtetéseket és javaslatokat készítettem a vállalat számára. Összegzésként összefoglaltam dolgozatom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, marketingeszközök, online marketing, SWOT-elemzés, vállalkozás marketingstratégiája, versenytársak elemzése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:11 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:11 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57081 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |