Az online marketingstratégia befolyása a fogyasztóra

Tordy Virág Zsófia (2024) Az online marketingstratégia befolyása a fogyasztóra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat .pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat .pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (406kB)
[thumbnail of Tordy Virág Zsófia.pdf] PDF
Tordy Virág Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (231kB)
[thumbnail of Tordy Virág Zsófia_Szakdolgozat bírálati lap_Kócsi Katalin_2025.01.01.pdf] PDF
Tordy Virág Zsófia_Szakdolgozat bírálati lap_Kócsi Katalin_2025.01.01.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom fő témája az online marketingstratégiai elemek befolyása a fogyasztóra. A témán belül kiválasztottam egy céget, aki csak az online világban van jelen, vagyis nincsen fizikális boltja. Ez a TEMU. A Temu az egyik legnagyobb kínai termékközvetítő cég. A 2022-ben létrejött leányvállalat a szolgáltatások piacán tarolt az utóbbi évben, és ennek hatására fogom dolgozatomban a vállalat marketingtevékenységét elemezni. Megvizsgáltam, hogy az online világnak mekkora szerepe van a mindennapjainkban, ezen belül a két legnagyobb közösségi média platformot emeltem ki. A Facebooknak és Instagramnak köszönhetően egy újfajta tartalom megosztás is létrejött, amit az úgynevezett tartalomgyártók irányítanak. Szekunder kutatásomat alapul véve megvizsgáltam, hogy a Temu, mint nagyvállalat, hogyan alkalmazza különböző online marketing eszközeit és hogyan épül fel a cég marketingstratégiája. A célcsoport meghatározásával kezdtem a kutatást, ahol buyer perszónák megalkotása után korcsoportokra bontottam a célközönséget. Az egyes szegmenseket eltérő meghatározással és külön jellemmel illettem, így valós embercsoportokat képviselnek. A célcsoport vizsgálatát követően kifejtettem kettő olyan versenytársat, akik hasonló, illetve szinte azonos metódus alapján működtetik vállalatukat. Az Amazont – Amerika legnagyobb közvetítő cégét, és a kínai Shien-t elemeztem különböző szempontok alapján. Ebbe beletartozott a felületen értékesítő magánszemélyek és cégek összehasonlítása. Majd kitértem a különbségekre és az egyezőségekre is, ami alapján megállapítottam, hogy a Temu-nak óriási versenytársakkal kell szembenézni nap, mint nap. Mivel szolgáltatásmarketingről kutattam, így elengedhetetlen volt a 7P modell vizsgálata. A modell alapján az összes P-t elemeztem és konkrét példák alapján készítettem el. Szakdolgozatom további részét az online marketingeszközök fajtái követték. Ennél a témánál is konkrét és egyedi példákkal mutattam be a Temu-t. Végezetül pedig primer kérdőíves kutatásomat használtam fel, amiből következtetéseket és javaslatokat készítettem a vállalat számára. Összegzésként összefoglaltam dolgozatom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, marketingeszközök, online marketing, SWOT-elemzés, vállalkozás marketingstratégiája, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57081

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet