Csörgei Emese (2024) A szponzoráció fogyasztókra mért hatása a labdarúgás területén. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat - Csörgei Emese.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat B Cs Emese.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (63kB) |
![]() |
PDF
Csörgei Emese.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (533kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban bemutatásra kerül a szponzoráció kialakulása, jellemzői, majd áttérve a sportra, a sportszponzoráció különböző területeit is ismertetem. Ezen kívül, a MOL Nyrt. labdarúgásban végzett szponzorációs aktivitását szintén megvizsgáltam. Ahhoz, hogy egy átfogó képet kapjak, a szekunder adatelemzés után primer kutatást is végeztem egy online kérdőív segítségével. A vizsgálatom során öt kérdésre kerestem a választ, amelyek célja az volt, hogy feltárjam a sportszponzoráció fogyasztókra gyakorolt hatásait, illetve, hogy ők hogyan vélekednek a szponzori tevékenységekről, megjelenésekről.A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a szponzoráció elsősorban a márkaismertség növelésében játszik szerepet, illetve a megkérdezettek többsége pozitívan vélekedik a sportszponzorációról. A fogyasztók általában nem érzik zavarónak a szponzorációs megjelenéseket, például a sportesemények során látható logókat vagy a sportolók ruházatán elhelyezett szponzori hirdetéseket, mivel ezek a megjelenések szerves részét képezik a sportélménynek, és nem szakítják meg a mérkőzések élvezetét. Ezen kívül a kutatás eredményei arra is rámutattak, hogy a szponzorációk pozitív hatással vannak a márkaismertségre, mivel a fogyasztók könnyen megjegyzik a szponzorált márkákat a sportesemények során. Bár a szponzoráció a márka láthatóságát jelentősen növeli, a kutatás eredményei arra is rávilágítottak, hogy nem feltétlenül befolyásolja közvetlenül a vásárlói döntéseket. A kutatás végső következtetése az, hogy a sportszponzoráció hatékony marketingeszközként szolgálhat, és a hatása a márkaismertség és a sportágak népszerűsítésében mutatkozik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztó(k), marketingkommunikáció, sport, szponzorálás, vállalati tevékenység |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:11 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:11 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |