A PlayStation, Xbox és Nintendo marketingstratégiájának, árpolitikájának, valamint termék- és szolgáltatás-kínálatának összehasonlító elemzése

Sipos Martin Roland (2024) A PlayStation, Xbox és Nintendo marketingstratégiájának, árpolitikájának, valamint termék- és szolgáltatás-kínálatának összehasonlító elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Sipos Martin Roland (B323RB).pdf] PDF
Szakdolgozat - Sipos Martin Roland (B323RB).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (857kB)
[thumbnail of Sipos Martin.pdf] PDF
Sipos Martin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)
[thumbnail of Biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes_Tozser_Akos.pdf] PDF
Biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes_Tozser_Akos.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául a három legnagyobb konzolgyártó cég (PlayStation, Xbox és Nintendo) összehasonlítását és elemzését választottam. Az összehasonlítást több szempontból is el fogom végezni, különös figyelmet fordítva a cégek marketingstratégiáira és a köztük lévő eltérésekre, különbségekre, árpolitikájukra, valamint termék- és szolgáltatáskínálatukra.A primer kutatásomat fogyasztói kérdőívvel fogom lebonyolítani, melyet elektronikus formában fogok kitöltetni az arra vállalkozókkal. Azokat az embereket célzom meg, akik rendelkeznek legalább egy PlayStation, Xbox vagy Nintendo konzollal, vagy aktívan játszanak számítógépen. Felmérem, hogy milyen gyártmányú és hányadik generációs konzollal rendelkeznek a kitöltők, és milyen indokból nem váltottak újabbra, amennyiben egy régebbi konzolt használnak jelenleg is. Megkérdezem a válaszadókat, hogy a konzolokhoz kapcsolódó szolgáltatások közül melyeket használják aktívan és milyen körülmények (például árak növekedése) vezetnének ahhoz, hogy ezekről a szolgáltatásokról lemondjanak. Nem hagyom figyelmen kívül a PC-t sem, mint platformot, mivel sok esetben a játékkonzol-gyártó cégek a számítógép játékosok tetszésének megnyeréséért is harcolnak. Emiatt fontosnak érzem a kérdőívemben azt is felmérni, hogy ki miért választotta az adott platformot/platformokat amin játszik, beleértve ebbe természetesen a számítógépet is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: játékkonzol, Nintendo, PlayStation, számítógép, videójáték, Xbox
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet