Szemerei-Pogány Veronika (2024) A logótervezés és a fogyasztói viselkedés összefüggései: A változó logók hatása a generációra és a kreatív szakemberek munkájára. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Szemerei-Pogány Veronika_JUME83_LOGÓTERVEZÉS ÉS A FOGYASZTÓI VISELKEDÉS ÖSSZEFÜGGÉSEI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
belso-biralat_Pogány Veronika.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
![]() |
PDF
Külső bírálói értékelés-Tóth Kiara Andrea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (233kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ebben a kutatásban először azt vizsgáltam , hogy milyen tényezők befolyásolják egy logónak az elkészítését, utána az elmúlt 5 évben logókat változtatott vállalatokat, illetve szervezeteket vizsgáltam meg ahol konklúziókat vontam le a fogyasztók viselkedéséből. A hipotézisekből négyet állítottam fel, amelyek: 1. A fogyasztók gyakran kötődnek olyan cégek logójához, amely az életük nagy részében jelen volt, és vagy valamilyen pozitív kapcsolat van vele. 2. A Z generációt, mint fiatal felnőtteket kevesebb mint 80%- az ismeri fel a cégek logóit. 3. A Z generációnak nehezen változik meg a véleménye a logók kapcsán, jobban szeretik a régebbi logókat. 4. 2023-ról 2024-re több ember ismeri fel a logókat A második felében azt vizsgáltam meg, hogy egy mostani modernebb logó elkészítéséhez több vagy kevesebb kreativitásra van szükség ilyen szakterületen dolgozóknak, illetve több munkaórát kell bele öltenie mostanában, vagy sem. Ezért 2023-ban két grafikussal készítettem interjút, amelyben kifejtették, a fenti kérdéseket illetve hogy szerintük mi befolyásolja leginkább a fogyasztókat. Kérdőívek segítségével 203 fogyasztót kérdeztem meg tavaly, majd 2024-ben további 200 -at, hogy mennyire zavarja őket a logó változások, melyik tetszik neki jobban a régebbi vagy a modernebb logók. Illetve 2023-ban logót váltott cégeknek az új logóját mennyire ismerik fel. Ezeket a kutatásokat összehasonlítottam, elemeztem és arra találtam válaszokat, hogy generációnkként milyen hatással van a fogyasztókra a logók szerepe. A kutatásom lezárása képen pedig egy öt fős fókusz csoportos interjút készítettem különböző generációk bevonásával. Összességében a 2024-es kutatásban kiderült, hogy a fogyasztók egyre többet foglalkoznak egy cég megjelenésével, jobban érdekli őket a vizuális ingerek. A logó stílus kedvelés sok mindentől függ, milyen impulzust vált ki a fogyasztókból, milyen emléket hoznak elő, sokan, akiknek van valamilyen kapcsolata egy céggel inkább a régi logót választja.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fogyasztói magatartás, logó, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:10 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:10 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |