A videójáték-ipar jelenlegi gazdasági szerepének és a fogyasztói szokások alakulásának elemzése a COVID-19 világjárvány tükrében

Végh Tímea (2024) A videójáték-ipar jelenlegi gazdasági szerepének és a fogyasztói szokások alakulásának elemzése a COVID-19 világjárvány tükrében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Végh_Tímea_ONO7JK_Szakdolgozat.pdf] PDF
Végh_Tímea_ONO7JK_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (869kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelése Végh Tímea.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelése Végh Tímea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)
[thumbnail of Végh Tímea.pdf] PDF
Végh Tímea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)

Absztrakt (kivonat)

A videójátékok iparága az elmúlt években az egyik leggyorsabban növekedő ágazattá nőtte ki magát. Az iparág nemcsak a szórakoztatóiparban van jelen, hanem komoly gazdasági és társadalmi hatásokkal is bír. A digitális kultúra és a technológia fejlődése összefonódik a videójátékokkal, és egy olyan összetett iparágat kapunk, melyben a lehetőségek tárháza hatalmas. A játékosok számára az iparág hatalmas jelentőséggel bír, ám a technológiai fejlesztések és az üzleti befektetések táptalaját is biztosíthatja, és kiemelkedő szerepet tölthet be bennük. A globális járvány, a koronavírus, számos nehézséget és kihívásokat állított fel a világ számára. A gazdasági szektorok sem úszták meg, jelentős hatást gyakorolt a járvány rájuk, ahogy a videójátékok-iparágára is. A járvány nehézségeit a videójáték-iparág megugrotta, és a videójátékok fogyasztása és népszerűsége nagy mértékben nőtt. A karantén bevezetésével az emberek az otthonmaradásra kényszerültek, a szociális izoláció nagyon magasan volt jelen. A pandémia a videójáték-kiadókat is különféle akadályok és kihívások elé állította, viszont igyekeztek kreatív módon megoldani és visszaszorítani azokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói szokások, gazdasági fejlődés, globális, koronavírus-járvány (COVID-19), videójáték-ipar, videójátékok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet