Reklámok és pszichológia: Az emberi döntésekre gyakorolt hatások vizsgálata

Domján Ramóna (2024) Reklámok és pszichológia: Az emberi döntésekre gyakorolt hatások vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat-Domján Ramóna.pdf] PDF
szakdolgozat-Domján Ramóna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fókuszcsoportos leirat-Domján Ramóna.pdf] PDF
Fókuszcsoportos leirat-Domján Ramóna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (194kB)
[thumbnail of Kérdőív-Domján Ramóna.pdf] PDF
Kérdőív-Domján Ramóna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (135kB)
[thumbnail of Jovari_Krisztina_szakdolgozat_ertekeles.pdf] PDF
Jovari_Krisztina_szakdolgozat_ertekeles.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (40kB)
[thumbnail of Domján Ramóna_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Domján Ramóna_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)

Absztrakt (kivonat)

Szekunder kutatásom során alapos betekintést kaptam a reklám és a reklámpszichológia világába. Fókuszáltam többek között magára a reklám definíciójára, kik hogyan fogalmazták meg, a reklámkorszakokra és a különböző reklámokban használt kommunikációs eszközökre. Elmélyedtem még reklám különféle típusaiba is, valamint a témám központjában álló reklámpszichológiába is. A reklámpszichológia volt számomra a legérdekesebb, leglenyűgözőbb téma. Lehetőségem nyílt arra, hogy mélyebb betekintést kapjak a hatásmechanizmusokba, hatékonyságba, kognitív folyamatokba. A kutatásom nem csak a fentebb említett témákban való elmerülést jelentette, hanem egy általam kidolgozott primer kutatással is igyekeztem válaszokat kapni a felállított kérdéseimre. Kettő féle képpen is volt lehetőségem különböző emberekkel hatékonyan együtt dolgozni és így sikerült is a hipotéziseimet alátámasztani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatásmechanizmusok, Neuromarketing, reklámok, reklámpszichológia, szociális bizonyíték
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet