Üzletkötők és a személyes értékesítés: Hagyományos módszerek és modern marketing stratégiák összehasonlítása

Hibácska-Kiss Dorina (2024) Üzletkötők és a személyes értékesítés: Hagyományos módszerek és modern marketing stratégiák összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hibácska - Kiss Dorina_MZR67O_KM_Marketingmenedzsment_szakdolgozat.pdf] PDF
Hibácska - Kiss Dorina_MZR67O_KM_Marketingmenedzsment_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (685kB)
[thumbnail of Szakdolgozati bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozati bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)
[thumbnail of 2025. Szakdolgozat Hibácska MSC.pdf] PDF
2025. Szakdolgozat Hibácska MSC.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (288kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktA szakdolgozat célja a hagyományos és modern értékesítési stratégiák összehasonlítása az építőanyag-kereskedelem kontextusában, különös tekintettel az üzletkötők szerepére és az ügyfélkapcsolatok kezelésére. Az értékesítési módszerek fejlődése és az ügyfélpreferenciák változása jelentős hatást gyakorol az üzletkötők munkájára, akiknek ma már nemcsak a hagyományos módszerekkel, hanem a digitális technológiák adta lehetőségekkel is lépést kell tartaniuk. A dolgozat azt a kérdést vizsgálja, hogy a hagyományos személyes értékesítési módszerek és a modern digitális stratégiák hogyan egészíthetik ki egymást az értékesítési eredmények és az ügyfélkapcsolatok minőségének javítása érdekében.A kutatás primer adatgyűjtésen alapult, amely során mélyinterjúkat készítettem üzletkötőkkel és kiskereskedőkkel. Az üzletkötőket tudatosan három csoportba soroltam: hagyományos módszereket alkalmazók, modern technológiákra építő szakemberek, valamint olyan üzletkötők, akik a két megközelítést ötvözik. A kiskereskedők véleménye és tapasztalatai szintén fontos szempontként szolgáltak az eredmények elemzéséhez, különösen az ügyfélkapcsolatok fenntartásában és fejlesztésében megfigyelhető különbségek tekintetében.Az eredmények alapján megállapítható, hogy a hagyományos módszerek – mint a személyes találkozók és telefonos kapcsolattartás – továbbra is kiemelt szerepet játszanak a bizalomépítésben és a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakításában. Ugyanakkor a modern eszközök, például a CRM rendszerek, az e-mail marketing és az automatizáció, jelentős gyorsaságot és hatékonyságot biztosítanak az értékesítési folyamatokban. A kutatás legfontosabb megállapítása az, hogy a két megközelítés kombinációja kínálja a legnagyobb hozzáadott értéket, különösen akkor, ha az ügyfélpreferenciákhoz igazítva alkalmazzák.A dolgozat konkrét javaslatokat fogalmaz meg az üzletkötők számára a hagyományos és modern stratégiák integrációjának megvalósítására. Kiemelten fontos a személyes kapcsolatok ápolása, a digitális eszközök aktív használata, valamint a folyamatos képzés és fejlődés biztosítása. Emellett a kutatás rávilágít az egyes módszerek alkalmazásával járó kihívásokra is, beleértve az adatminőség fenntartásának nehézségeit és a technológiai újítások költségvonzatait.A kutatás korlátai között említhető a vizsgált minta korlátozott mérete és az építőanyag-kereskedelemre való fókuszálás, amely miatt az eredmények más iparágakra való kiterjeszthetősége korlátozott. A jövőbeli kutatások célja lehet a kvantitatív elemzések elvégzése, a hosszú távú hatások vizsgálata, valamint más iparágak értékesítési gyakorlataival való összehasonlítás.A szakdolgozat egyúttal egy tanulási folyamat is volt számomra, amely során mélyebb betekintést nyertem az értékesítési stratégiák világába. Az eredmények nemcsak a kutatás elméleti szempontjait gazdagítják, hanem gyakorlati tanulságokkal is szolgálnak az értékesítési folyamatok hatékonyabbá tételéhez. Az építőanyag-kereskedelem dinamikusan változó környezetében az értékesítési szakemberek jövőbeli sikerének kulcsa a hagyományos és modern módszerek ügyfélközpontú ötvözése lesz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, építőanyagok, értékesítés, marketing, ügyfél, ügyfélkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet