A „Hallyu” hullám globalizációja: A koreai popkultúra nemzetközi terjedésének marketingeszközei és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásai

Mészáros Márk (2024) A „Hallyu” hullám globalizációja: A koreai popkultúra nemzetközi terjedésének marketingeszközei és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mészáros_Márk_F9UFS1_Szakdolgozat.pdf] PDF
Mészáros_Márk_F9UFS1_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Mészáros Márk.pdf] PDF
Mészáros Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)
[thumbnail of Mészáros_Márk_F9UFS1_Szakdolgozat_ Külső_Bírálat.pdf] PDF
Mészáros_Márk_F9UFS1_Szakdolgozat_ Külső_Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)

Absztrakt (kivonat)

Az úgynevezett Koreai Hullám vagy nemzetközileg "Hallyu" néven ismert kulturális mozgalom az 1900-as évek végén robbant be a köztudatba. Kezdetben legfőképpen a dél-koreai popkultúra (zene, filmek, televíziós sorozatok) nemzetközi terjeszkedését jelentette, később a fogalom többek között kibővült a koreai szépségápolással, a koreai divattal, a koreai konyhakultúrával és a videójátékokkal. A Hallyu mára már szinte az egész világot meghódította, hazánkban is egyre gyakrabban találkozhatunk a koreai popkultúrával, gondoljunk itt akár a fővárosban egyre gyakrabban megrendezett koncertekre melyeken a koreai előadók lépnek fel vagy akár a napról napra nagyobb hírnévnek örvendő koreai dráma sorozatokra melyek kedvenc streaming platformjainkat tarolják le sorban egymás után.A dolgozatom célja a fent említett témában való elmerülés, a kiválasztott téma felvirágzásának bemutatása, illetve, gazdasági hatásainak felkutatása.Kutatási céljaim közé sorolom nem csak a hazánkban kialakított képet, hanem azt is, hogy világszerte milyen fogadtatásban részesült a mozgalom. Felmérést végzek arról, hogy milyen gazdasági és kulturális hatásai vannak a Hallyu mozgalomnak, illetve, kitérek a marketingstratégiára melyet Dél-Korea kormánya állított fel az országról kialakult kép megváltoztatása érdekében. Mindezek mellett vizsgálom a koreai hullám, fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásait is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ázsia, Dél-Korea, fogyasztói magatartás, gazdaság, globalizáció, Hallyu, koreai hullám, kultúra, marketingeszközök
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet