A trendek hatása a fogyasztói magatartásra és vásárlási döntésekre a parfümpiacon

Ménesi Sabrina Tünde (2024) A trendek hatása a fogyasztói magatartásra és vásárlási döntésekre a parfümpiacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Ménesi Sabrina Tünde_ FNVXDQ.pdf] PDF
Ménesi Sabrina Tünde_ FNVXDQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of A trendek hatása a fogyasztói magatartásra és vásárlási döntésekre a parfümpiacon értékelés.pdf] PDF
A trendek hatása a fogyasztói magatartásra és vásárlási döntésekre a parfümpiacon értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (117kB)
[thumbnail of Ménesi Sabrina.pdf] PDF
Ménesi Sabrina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a fogyasztói magatartást vizsgálja a parfümök és illatok világában, különös figyelemmel a változó trendekre és preferenciákra. A kutatás rávilágít arra, hogy a modern fogyasztók termékválasztásában meghatározó szerepet játszik a fenntarthatóság és az innováció. A COVID-19 járvány hatására kialakult új szokások, például az otthoni munkavégzés, megváltoztatták az illatválasztási preferenciákat, előtérbe helyezve a könnyedebb, hétköznapi illatokat. A dolgozat célja, hogy feltárja, hogyan hatnak az ökológiai tudatosság növekedése, az etikus termékek iránti igény és a digitalizáció a fogyasztói magatartásra. Az elemzés a parfümvásárlás kulturális, társadalmi és személyes dimenzióit vizsgálja, miközben bemutatja a fenntartható és innovatív megoldások növekvő népszerűségét. Az eredmények alapját egy digitális kérdőíves kutatás képezi, amely a fogyasztói preferenciák strukturált megértéséhez járul hozzá. A dolgozat ezzel átfogó képet nyújt a parfümipar aktuális trendjeiről és azok hatásairól a vásárlási szokásokra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fogyasztói magatartás, parfüm használat, parfümipar, trendek
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet