A márkahűség szerepe és hatása a mobiltelefonok piacán

Feodor Tamás Krisztián (2024) A márkahűség szerepe és hatása a mobiltelefonok piacán. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Feodor Tamás Krisztián Szakdolgozat BT52O8.pdf]
Előnézet
PDF
Feodor Tamás Krisztián Szakdolgozat BT52O8.pdf

Download (869kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)
[thumbnail of Feodor Tamás.pdf] PDF
Feodor Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (117kB)
[thumbnail of 2024 Feodor Tamás bírálat 2024 KI.pdf] PDF
2024 Feodor Tamás bírálat 2024 KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (401kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja az, hogy megvizsgálja, hogy hogyan befolyásolja a márka hűség a fogyasztók viselkedését és döntéseit a mobiltelefonok piacán. A kutatás azt szeretné kideríteni, hogy a márka hűség milyen mértékben befolyásolja a vásárlók preferenciáit és hajlandóságát más márkák kipróbálására. A mobiltelefonok piaca az elmúlt évtizedben exponenciális növekedést mutatott és mára az egyik legjobban fejlődő iparággá vált a technológia rohamos fejlődésének köszönhetően. Mivel egyre jobban teret nyertek a mobiltelefonok ezért az ezeken a készülékeken keresztüli kommunikáció terjedt el a legjobban globálisan és ezáltal előtérbe kerültek a fogyasztói preferenciák. A mobilpiacot mindig is a gyors fejlődés jellemezte gondoljunk csak az utóbbi évek hardveres és szoftveres fejlesztéseire. Ahogyan változott a technológia úgy változtak a fogyasztók elvárásai is a termékekkel kapcsolatban. Ezért is nagyon fontos az, hogy megvizsgáljuk a fogyasztói preferenciákat annak érdekében, hogy kialakulhasson a márkahűség és hogy versenyképes maradhasson a piac. (Arnab & Mamta & Aparajita, 2022) Mióta megjelentek ezek az eszközök azóta több vállalat között is éles piaci verseny alakult ki és ennek eredményeként ezek a vállalatok egyre több változtatást vezettek be annak érdekében, hogy javítsák a felhasználói élményt. Megnövekedett az igény olyan tényezők iránt is mint az egyre nagyobb kijelző, a jobb kamerák, a kijelző felbontása, az akkumulátor üzemideje, az operációs rendszer, vagy éppen a készülék ára. Ezen tényezők nagyban tudják befolyásolni, hogy a fogyasztó melyik márkának a készülékét választja.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói igények megismerése, fogyasztói magatartás, márkahűség, mesterséges intelligencia, mobiltelefonok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57022

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet