A társadalmi média hatása a fogyasztói döntéshozatalra az étrendkiegészítők piacán

Joó Dániel Máté (2024) A társadalmi média hatása a fogyasztói döntéshozatalra az étrendkiegészítők piacán. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Joó Dániel Máté_GKH1HR_szakdolgozat_2024.pdf]
Előnézet
PDF
Joó Dániel Máté_GKH1HR_szakdolgozat_2024.pdf

Download (782kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilvánossági nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilvánossági nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (564kB)
[thumbnail of Joó Dániel.pdf] PDF
Joó Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (117kB)
[thumbnail of Joó Dániel Máté bírálat 2024 KI.pdf] PDF
Joó Dániel Máté bírálat 2024 KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (404kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a társadalmi média hatása a fogyasztói döntéshozatalra kifejezetten az étrendkiegészítők piacán, melyet a főleg a fitneszipar oldaláról vizsgálok meg. A különböző étrend- és táplálékkiegészítők egyre nagyobb népszerűséget szereznek és lassan a legtöbb háztartásban fogyasztják azokat. Ennek a trendnek a kiindulási pontja főleg a fitneszipar térhódításának köszönhető. A pandémia idején a fitneszipar vezető vállalatainak sikeres marketingstratégiája és effektív marketingkommunikációja miatt a fogyasztók étrendjének mindennapi részévé váltak. Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam a társadalmi média hatásának mértékét a fogyasztói döntéshozatalra, párhuzamba hozva a hagyományos marketing hatásával. A társadalmi média egyes jobban felhasznált területeit jobban megvizsgálva arra keresem a választ, hogy a társadalmi média lehet-e az egyik leghatékonyabb marketing eszköz ezen a területen, az amatőr és professzionális sportolók hasonló módon reagálhatnak a társadalmi médiában látott tartalmakra és hirdetésekre, illetve az influenszerek és sportolók által megosztott tartalmak nagyobb bizalmat kelthetnek, ezáltal jobban ösztönözhetik a vásárlást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntéshozatal, fogyasztói magatartás, közösségi média, online marketing, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57021

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet