Influenszer együttműködések a reklámpiacon

Véber Cintia (2024) Influenszer együttműködések a reklámpiacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Véber_Cintia_BXDFP3.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Véber_Cintia_BXDFP3.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of SKM_C300i24111217340.pdf] PDF
SKM_C300i24111217340.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (42kB)
[thumbnail of Véber_Cintia_Belső_konzulens_bírálat_BXDFP3.pdf] PDF
Véber_Cintia_Belső_konzulens_bírálat_BXDFP3.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of avdhA2-60a328d2-9a6c-43d4-a070-cd31d768c0e4.pdf] PDF
avdhA2-60a328d2-9a6c-43d4-a070-cd31d768c0e4.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (449kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom napjaink influenszereivel foglalkozik, és az ő szerepüket vizsgálja a marketing különböző területein, különösen a reklámügynökségekkel való együttműködésben. Továbbá azt is, hogy hogyan működnek együtt, mennyivel járulnak hozzá, amennyiben hozzájárulnak, és mennyivel nő, bizonyos szolgáltatások, vagy termékek értékesítése általuk. Arra is kitérek, hogy mit gondolnak a marketingszakemberek ezen szereplők relevanciájáról a reklámszakmában. Illetve, hogy a hagyományos influenszer marketing után milyen olyan ágazatok lehetnek, amik a jövőben előreléphetnek. A két évvel korábbi, Budapesti Gazdasági Egyetemen Külkereskedelmi Karon, kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzésen írt záródolgozatomat fogom folytatni ebben a szakdolgozatban, és az akkori megállapításokat fogom cáfolni vagy megerősíteni, valamint további témák és kutatások feldolgozásával szeretném a témát még jobban megvizsgálni. Ilyen témák például az influenszerek hitelvesztése, és az influenszerek lecserélődése, avagy a jövő influenszerei. Azon felül, hogy megvizsgálom, hogyan alakult ki az influenszer marketing, és mi napjaink legjellemzőbb vélekedése erről, ki fogok térni szakdolgozatomban arra, hogy hova tart ez a szakma, milyen új tényezők belépésével változik meg a jövőben a reklámipar és az influenszer marketing a tendenciák szerint. A téma – véleményem szerint – jelenleg az egyik legaktuálisabb marketingtrend, hiszen manapság már szinte mindenki használja az internetet és követ egy-egy általa kedvelt influenszert. Ugyanakkor pont a fenti állítások miatt az influenszer marketing egy nagyon megosztó téma, hiszen sok fogyasztó tartja hiteltelennek ezt a reklámozási formát, sokan pedig megfogadják a véleményvezérek tanácsait. A témaválasztásom mögött személyes érdeklődésem és a Positive Adamsky reklámügynökségnél szerzett hároméves szakmai tapasztalatom is áll, ahol munkám során lehetőségem volt számos országos és pár nemzetközi kampányban is részt venni projektmenedzserként, ahol többek között az influenszerekkel való együttműködések koordinálása is a feladataim közé tartoztak. Szakdolgozatomban a tanulmányaim során megszerzett ismereteimet tudom hasznosítani, mind a kommunikáció, mind a marketing területén. Tapasztalataim és személyes véleményem alapján a mai influenszerek jelentős szerepet töltenek be jelenleg a marketingben influenszer reklámjaik által. Dolgozatommal az a célom, hogy bebizonyítsam vagy megcáfoljam ezt a tényt, és ha valaki bizonytalan az ilyen típusú reklámokkal kapcsolatban, betekintést nyerjen abba, hogy hogyan tud egy influenszer együttműködni egy marketingügynökséggel. A várható eredmény, amire számítok, hogy napjainkban valóban nagy hangsúlyt kapnak a véleményvezérek. Az influenszerek hatékonysága nagyrészben függ attól, hogy ki a célcsoport és milyen célközönséget akar elérni a cég. Véleményem szerint, a közösségi média marketing sokkal nagyobb hatással van a fiatalabb generációra, mint a középkorú vagy idősebb generációra. Hipotézisem megfogalmazásában számottevő szerepe van annak, hogy én is több influenszert követek nap mint nap a különféle közösségi média platformokon, így figyelemmel tudom kísérni az ezeken a platformokon folytatott marketingtevékenységüket, és következtetéseket tudok levonni belőle. Megéri influenszereket alkalmazni? Ez az egyik kérdés a szakdolgozatomban. Munkám során több influenszerrel volt alkalmam együttdolgozni különböző kampányokban és promóciókban, ami betekintést engedett abba, hogy mennyire eredményes egy véleményvezérrel együttműködni. A kutatás megírása előtt öt kérdést fogalmaztam meg, melyeket megvizsgálok, majd bemutatom, hogy melyek igazolódtak be, és melyek nem. A kutatásban megvizsgálom azt is, hogy az influenszerek segítettek-e abban, hogy az átlagemberek érdeklődése növekedjen az ügyfeleik termékei, avagy szolgáltatásai iránt, melyik korosztályra tudnak a legnagyobb hatást gyakorolni, mi a szakemberek véleménye a jelenlétükről, mit gondolnak ezen szakma jövőjéről, és a jövőben milyen hirdetési formákat fognak preferálni a fogyasztók. Dolgozatomban független adatgyűjtést, majd annak kiértékelését fogom alkalmazni. Fontosnak tartom, hogy jobban megértsük az érdemi részt, így a választásom egy kvalitatív kutatásra esett. Hat mini interjút készítek olyan emberekkel, akik nem ezen a területen dolgoznak, majd két mélyinterjút is fogok készíteni olyan marketing szakemberekkel, akiknek már volt tapasztalatuk az influenszer marketing terén, ezáltal releváns információkkal tudnak szolgálni. Ezek a szakemberek a Positive Adamsky reklámügynökségnél dolgoznak. Folytatásként megvizsgálom azt is, hogy milyen jövő vár a napjaink influenszereire, és hogy milyen irányba fog a szakma fejlődni. Összevetem a saját és a mélyinterjúk során nyilatkozó kollégáim meglátásait arról, hogy két-három év távlatában milyen rövid és hosszútávú változásokra számítunk. Egy kvantitatív kutatás keretein belül továbbá megvizsgálom a fogyasztók véleményét egy kérdőíves felmérés segítségével arra vonatkozóan, hogy napjainkban mennyire hisznek még az influenszerekben és összeségében a reklámokban. Megvizsgálom azt is, hogy milyen új hullámok és szokások alakultak ki, amik formálják a piacot, és hogy a mesterséges intelligencia előrelépése, milyen módon van hatással a reklámpiacra és az influenszerekre. Arra számítok, hogy a kvantitatív kutatásom alátámasztja azt a korábbi megállapításomat, hogy a fogyasztók egyre kevésbé hisznek a reklámokban és az influenszerekben, ez pedig új kapukat nyit ki a „jövő influenszereinek.”

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kampányok, promóció, reklám, reklámeszközök, reklámtevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57019

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet