Brandépítés a Teqball példáján keresztül

Hetyei András Vilmos (2024) Brandépítés a Teqball példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hetyei András(YYHSGL)_végleges_v2.pdf] PDF
Szakdolgozat_Hetyei András(YYHSGL)_végleges_v2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Bírálat-Hetyei András-Marosán-2025.pdf] PDF
Bírálat-Hetyei András-Marosán-2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (282kB)
[thumbnail of Bírálat Hetyei András Vilmos szakdolgozatáról.pdf] PDF
Bírálat Hetyei András Vilmos szakdolgozatáról.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (56kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat központi témája a brandépítés szerepének vizsgálata a Teqball példáján keresztül. A Teqball, mint új és dinamikusan fejlődő sportág, rövid idő alatt vált világszerte ismertté, ami mögött egy jól átgondolt, tudatos márkaépítési stratégia áll. A dolgozat célja annak bizonyítása, hogy a Teqball sikerében meghatározó szerepet játszott a brandépítés, amely nem csupán a sport népszerűségét növelte, hanem a sportág globális terjedését is elősegítette. A dolgozat elméleti része áttekinti a brandépítés fogalmát, a sportmarketing sajátosságait, valamint a márkaépítés releváns stratégiáit. Ezt követően bemutatja a brandépítési folyamatokat, beleértve a márkaidentitás kialakítását, a célpiacok meghatározását, valamint a marketingkommunikáció eszközeinek alkalmazását. A következő rész a kérdőív és a mélyinterjú elemzésén keresztül az esettanulmányra épül. Betekintést nyújtanak a Teqball márkaépítési stratégiájába, a kihívásokba és az elért eredményekbe. Külön figyelmet kap a sportolói nagykövetek, a nemzetközi partnerségek és a közösségi média szerepe a márkaismertség növelésében. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a sikeres brandépítés miként járulhat hozzá egy új sportág globális térnyeréséhez. A Teqball példája jól mutatja, hogy a tudatos márkaépítés kulcsfontosságú a piaci versenyben való érvényesüléshez, és hosszú távon is fenntartható növekedést eredményezhet. A dolgozat megállapításai más sportmárkák és új sportágak számára is hasznos útmutatást nyújthatnak a nemzetközi piacra lépéshez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brandépítés, innováció, márkaidentitás, márkanév, nemzetközi terjeszkedés, teqball
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:10
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet