A funkcionális élelmiszerek imázsvizsgálata

Kanik Dorina (2024) A funkcionális élelmiszerek imázsvizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kanik Dorina_Mester.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kanik Dorina_Mester.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-mesterkepzes KanikDorina.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-mesterkepzes KanikDorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (206kB)
[thumbnail of Kanik Dorina.pdf] PDF
Kanik Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (682kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban egyre több embert foglalkoztat az egészséges életmód és a táplálkozás. Egyre több kutatás készül a témában tudományos körökben is. A táplálkozástudomány folyamatosan fejlődik, ezzel szemben a különböző krónikus betegségek, illetve az elhízások számának növekedése megindokolja, hogy nagyobb figyelmet kapjon a téma. Ennek köszönhetően a funkcionális, vagy más néven egészségvédő élelmiszerek kiemelt figyelmet kaptak. Ezek az élelmiszerek számtalan pozitív hatást gyakorolnak az egészségre, azon felül, hogy tápanyagokban rendkívül gazdagok és a betegségek megelőzésében, illetve egyes betegségek gyógyításában is segítségünkre lehetnek. Mivel folyamatosan nő ezen élelmiszerek népszerűsége, ezért indokolttá válik, hogy alaposabb vizsgálatok alá vessük a témát, ezen belül is főként a fogyasztók véleményére összpontosítva.Szakdolgozatom első részét a szakirodalmi áttekintés teszi ki, amelynek első felében bemutatom a funkcionális élelmiszerek típusait, előnyeit, továbbá ismertetem az jelenlegi fogyasztói trendeket, valamint a táplálkozásmarketing jelentőségét a fogyasztók informálásában és a fogyasztói magatartást is bemutatom az egészségvédő élelmiszerek piacán. A szakirodalom második felében kitérek az imázs fogalmára, típusaira, az imázsvizsgálati módszertanokra, bemutatom a skálaképzési technikákat, majd a dolgozatomban is alkalmazott szemantikus differenciálskálát. A kutatásom alatt a fogyasztói attitűdök és visszajelzések elemzése volt hangsúlyban. A szemantikus differenciálskálák eredményeiből három imázsprofilt készítettem, különböző szempontok alapján. A profilok lehetővé tették, hogy megvizsgáljam, hogy a válaszadók milyen véleménnyel vannak a funkcionális élelmiszerekről. Továbbá összehasonlító elemzéseket is tudtam végezni nemek és korcsoportok szerint. A funkcionális élelmiszerek imázsa azonban nagyban függ attól, hogy a fogyasztók milyen képet alakítanak ki ezekről a termékekről. A témával kapcsolatos kutatások segíthetnek jobban megérteni a fogyasztók elvárásait, gondolatait, meghatározzák a célcsoportokat és ezáltal segíthetnek abban, hogy a jövőben tovább javuljon ezen termékek piaci helyzete.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségvédő, funkcionális élelmiszer, imázsvizsgálat, marketing, táplálkozásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:09
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet