A Covid-19 pandémia és az azt követő gazdasági válság hatása a hazai személygépjármű vásárlási szokásokra

Guba Bercel Zoltán (2024) A Covid-19 pandémia és az azt követő gazdasági válság hatása a hazai személygépjármű vásárlási szokásokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Final.pdf] PDF
Szakdolgozat_Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Guba Bercel Zoltán értékelés.pdf] PDF
Guba Bercel Zoltán értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (65kB)
[thumbnail of Guba Bercel_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Guba Bercel_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (226kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom tudományos alapját egy szekunder kutatás képezi, amely kellő mennyiségű, megbízható adatot és információt biztosított annak érdekében, hogy a primer kutatás során a lehető legpontosabban és legcélravezetőbben keressem a választ a fentebb meghatározott kutatási kérdésekre. A dolgozatot a szekunder kutatás befejezését követően egy kvalitatív primer kutatással folytattam, amely kellően elmélyítette a tudásom a témában, megismertette velem elsőkézből a hazai autópiac állapotát a szakértők szemén keresztül és ellátott olyan minőségi, naprakész információkkal, amelyek nem csak közvetlenül a kutatásomhoz kapcsolódnak, de segítettek megalapozni a primer kutatásom második részét, a kvantitatív kutatást. A kvalitatív kutatásnak kérdőívet használtam CAWI módszerrel, amely kellő mennyiségű adattal szolgált a fogyasztók aktuális szokásairól és gondolkodásmódjáról. Az autóvásárlási szokások vizsgálatakor az egyik legfontosabb kapott eredmény a fogyasztók körében mért csekély mértékű márkahűség, a kínai márkákkal szembeni közömbösség, illetve az elektromos autókkal szemben mért fenntartások voltak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedelem, fogyasztói szokások, gazdasági válság, gépjármű értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:09
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet