Termékmegjelenítés, mint vásárlásösztönző és befolyásoló eszköz a Z generációs fogyasztók körében

Makarész Adriána (2024) Termékmegjelenítés, mint vásárlásösztönző és befolyásoló eszköz a Z generációs fogyasztók körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of MakarészAdriána_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
MakarészAdriána_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Makarész Adriána_HLA belső bírálat.pdf] PDF
Makarész Adriána_HLA belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (180kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-Makarész Adriána.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-Makarész Adriána.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (155kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomban a termékmegjelenítéseket vizsgáltam, szűkebb értelemben azt, hogy a Z generációs fogyasztók számára ezek a nem mindig könnyen átlátható üzenetek mekkora vásárlásösztönző erővel bírnak. Kutatásom célja az volt, hogy megismerjem az influencerek tartalmaiban, továbbá a filmekben és sorozatokban megjelenő termékmegjelenítések Z generációs fogyasztókra és vásárlási döntéseikre gyakorolt hatásait. Kutatási kérdéseim magukba foglalták azt, hogy a Z generáció tagjai milyen gyakorisággal veszik észre a filmekben, sorozatokban, valamint influencerek tartalmaiban történő termékmegjelenítéseket, továbbá ezen kategóriák hatására történő vásárlásaik gyakoriságát. Kutatásom során elsőként szekunder információkat gyűjtöttem. Tisztáztam a kutatásommal kapcsolatos generációs fogalmakat, a hét élő generáció tulajdonságait. Megvizsgáltam a filmek, sorozatok, valamint influencerek által történő termékmegjelenítések típusait, módszereit, a gyakran megjelenített termékkategóriákat, valamint a vizsgált kategóriákra vonatkozó szabályozásokat. Ezen adatok feldolgozása után kutatásomat primer módon folytattam, kutatási kérdéseim megválaszolásának érdekében kvalitatív és kvantitatív adatgyűjtést is végeztem. Kvalitatív adatgyűjtésként két fókuszcsoportos interjút készítettem a Z generáció tagjainak részvételével. További primer kutatásomat kvantitatív adatgyűjtéssel folytattam, mely során felállított hipotéziseimet az általam készített online elérhető kérdőívre kapott válaszok alapján értékeltem. A kérdőív segítségével megvizsgáltam, hogy a megkérdezetteket milyen mértékben befolyásolja, ösztönzi vásárlásra egy-egy, a vizsgált kategóriába sorolható termékmegjelenítés. További vizsgálatom a termékmegjelenítések észlelésének gyakoriságára irányult. Kutatásom végére érve megismertem az influencerek tartalmaiban, továbbá a filmekben és sorozatokban megjelenő termékmegjelenítések Z generációs fogyasztókra és vásárlási döntéseikre gyakorolt hatásait. Megismertem a vizsgált termékmegjelenítések észlelésének gyakoriságát a megkérdezett Z generációs fiatalok által, továbbá ezen kategóriák hatására történő vásárlásaik gyakoriságát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: film(ek), influencer, márkamegjelenítés, product placement, termékmegjelenítés, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:09
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet