Magyarország táplálékkiegészítő piaca az elmúlt tíz évben

Kádár Máté (2024) Magyarország táplálékkiegészítő piaca az elmúlt tíz évben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat .pdf] PDF
Szakdolgozat .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kádár Máté.pdf] PDF
Kádár Máté.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)
[thumbnail of Kádár Máté.pdf] PDF
Kádár Máté.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)

Absztrakt (kivonat)

Kádár MátéKonzulens:7. aktív félévDr. Gáspár TamásNemzetközi GazdálkodásEgyetemi DocensBGE KKKBGE KKKMagyarország Táplálékkiegészítő Piaca az elmúlt 10 évben.A dolgozatomban az alábbi kérdésekre keresem a választ:1.Magyarországon kik jelenleg a sztárgyártók vagyis melyik gyártó termékét fogyasztják a legtöbben.2.Magyarországon melyik termékcsoport tekinthető a sztártermékeknek.3.Mit keresnek az emberek, ha reklámmal találkoznak? Ki hiteles nekik és egy reklám milyen eleme kelti fel az érdeklődésüket?4.Milyen szempontokat vesznek figyelembe, amikor terméket választanak és amikor új terméket akarnak kipróbálnak. Hogyan változtatta meg a piacot a Covid.Kutatásmódszertan:A fenti kérdéseimre különböző módszerekkel kerestem a választ. A legnagyobb részt a saját kérdőívem kielemzése adta. Ezen kívül készült egy PESTEL elemzés és egy Porteri öt erő, hogy a magyar piacot teljesen fel tudjam térképezni. Így primer és szekuner adatok is a rendelkezésemre álltak, amikor elkészítettem a szakdolgozatomat.Kérdőívem 3 nagy részből állt. Az első egy általános rész, ahol feltérképeztem a demográfiai adatokat, ki milyen táplálékkiegészítőt fogyaszt/ fogyasztott.A második szakaszban vizsgáltam a Covid hatását a piacra, ki változtatta meg a táplálékkiegészítő fogyasztását és aki megváltoztatta, miben változtatta meg.A harmadik és lezáró szakaszban azt vizsgáltam, hogy kik hitelesek az embereknek, ha reklámmal találkoznak. Itt felsoroltam a dietetikustól a személyi edzőn át az influenszerig különböző embereket, akik megjelenhetnek reklámokban.Elért eredményeim:Szakdolgozatom végére világossá vált, hogy a vitamin piac teszi ki a táplálékkiegészítő piac közel felét. Ezt a piacot a Béres és olyan márkák dominálják, amelyek kaphatóak gyógyszertárakban. Kiderült, hogy az emberek megelőzési okokból, egészségügyi állapot és tudatos táplálkozás miatt fogyasztanak táplálékkiegészítőket. A sport és a teljesítménynövelés az utolsó 2 helyen szerepel a listán. Kiderült, hogy a hölgyek költenek többet és a felnőttek 25-50 év között költenek a legtöbbet. Számomra meglepő volt, hogy az embereknek a dietetikust és az orvosokat tekintik hitelesnek. Az influenszerek és az internet az utolsó 2 helyen végzett mégis az interneten tájékozódnak a legtöbbet az emberek és influenszer marketinget folytatnak a cégek. Érdekességként kiderült, hogy az emberek termékválasztáskor az ajánlásokat és az összetételt veszik először számításba. Termékváltáskor viszont az ár már vezető szerepet kap az összetétel mellett. Az emberek 70% feletti hajlandóságot mutatnak arra, hogy új terméket és más gyártó termékét próbálják ki. Így kijelenthető, hogy a vásárlókat megszerezni könnyű, viszont megtartani nagyon nehéz és csak megfelelő ár-érték aránnyal lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztó(k), fogyasztói magatartás, koronavírus-járvány (COVID-19), táplálékkiegészítők, táplálkozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:09
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet