Kajári-Ács Tímea Claudia (2024) A magyar bankszektor brand és marketingkommunikációs stratégiáinak hatása a fogyasztói döntéshozatalra és elégedettségre. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (646kB) |
![]() |
PDF
Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I_Interjú_leiratok.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (345kB) |
![]() |
PDF
Kajári-Ács Tímea Claudia .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (283kB) |
![]() |
PDF
Kajári-Ács Claudia_KI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (132kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a magyar bankszektor marketingkommunikációs és márkaépítési stratégiáinak hatását elemzi a fogyasztói döntéshozatalra és elégedettségre. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan befolyásolják a bankok különböző kommunikációs eszközei és stratégiái az ügyfelek választásait, valamint az ügyfélelégedettséget, különös tekintettel az érzelmi és racionális tényezőkre. A dolgozat elméleti hátterét a makro- és mikrokörnyezeti tényezők elemzése adja, amelyekhez a STEEP- és a Porter-i öt erő modellt használtam. Az ügyféldöntések motivációit a fogyasztói magatartás elmélete és nemzetközi példák alapján vizsgáltam. Az empirikus részben primer kutatási módszerek – mélyinterjúk és kérdőíves felmérés – segítségével gyűjtöttem adatokat különböző demográfiai csoportok körében. Az eredmények rámutatnak, hogy a digitális eszközök és a személyre szabott marketingkommunikáció egyre fontosabbá válik a bankok ügyfélszerzési és -megtartási stratégiájában. Az érzelmi tényezők – például a bizalom és a márkaimázs – kulcsfontosságúak, míg a racionális szempontok – köztük az árérzékenység és a szolgáltatás minősége – szintén meghatározóak az ügyfélkapcsolatokban. A kutatás következtetései alapján javaslatokat teszek a bankok számára a versenyképesség növelése és az ügyfélelégedettség fenntartása érdekében. A dolgozat hozzájárul a magyar bankszektor marketingkommunikációs stratégiáinak mélyebb megértéséhez, és rávilágít a digitalizáció és a fogyasztói szokások változásainak hatásaira.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, fogyasztói döntéshozatal, Magyar bankszektor, marketingkommunikáció, ügyfélelégedettség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |