A magyar bankszektor brand és marketingkommunikációs stratégiáinak hatása a fogyasztói döntéshozatalra és elégedettségre

Kajári-Ács Tímea Claudia (2024) A magyar bankszektor brand és marketingkommunikációs stratégiáinak hatása a fogyasztói döntéshozatalra és elégedettségre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I.pdf] PDF
Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (646kB)
[thumbnail of Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I_Interjú_leiratok.pdf] PDF
Kajári-Ács_Tímea_Claudia_IMEB2I_Interjú_leiratok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (345kB)
[thumbnail of Kajári-Ács Tímea Claudia .pdf] PDF
Kajári-Ács Tímea Claudia .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (283kB)
[thumbnail of Kajári-Ács Claudia_KI.pdf] PDF
Kajári-Ács Claudia_KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (132kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a magyar bankszektor marketingkommunikációs és márkaépítési stratégiáinak hatását elemzi a fogyasztói döntéshozatalra és elégedettségre. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan befolyásolják a bankok különböző kommunikációs eszközei és stratégiái az ügyfelek választásait, valamint az ügyfélelégedettséget, különös tekintettel az érzelmi és racionális tényezőkre. A dolgozat elméleti hátterét a makro- és mikrokörnyezeti tényezők elemzése adja, amelyekhez a STEEP- és a Porter-i öt erő modellt használtam. Az ügyféldöntések motivációit a fogyasztói magatartás elmélete és nemzetközi példák alapján vizsgáltam. Az empirikus részben primer kutatási módszerek – mélyinterjúk és kérdőíves felmérés – segítségével gyűjtöttem adatokat különböző demográfiai csoportok körében. Az eredmények rámutatnak, hogy a digitális eszközök és a személyre szabott marketingkommunikáció egyre fontosabbá válik a bankok ügyfélszerzési és -megtartási stratégiájában. Az érzelmi tényezők – például a bizalom és a márkaimázs – kulcsfontosságúak, míg a racionális szempontok – köztük az árérzékenység és a szolgáltatás minősége – szintén meghatározóak az ügyfélkapcsolatokban. A kutatás következtetései alapján javaslatokat teszek a bankok számára a versenyképesség növelése és az ügyfélelégedettség fenntartása érdekében. A dolgozat hozzájárul a magyar bankszektor marketingkommunikációs stratégiáinak mélyebb megértéséhez, és rávilágít a digitalizáció és a fogyasztói szokások változásainak hatásaira.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fogyasztói döntéshozatal, Magyar bankszektor, marketingkommunikáció, ügyfélelégedettség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet