Győrffy Kitti (2024) A fogyasztói magatartás elemző értékelése és a vásárlásösztönzés módszerei a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
szakdolgozat_végleges_verzió.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 27.. Download (905kB) |
![]() |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (323kB) |
![]() |
PDF
Győrffy Kitti Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (50kB) |
![]() |
PDF
Győrffy Kitti.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a SPAR Magyarország Kft. vásárlásösztönző marketingeszközeinek hatékonyságának vizsgálata volt, különös figyelmet fordítva a vásárlói magatartásra gyakorolt hatásukra. A dolgozat azt a hipotézist állította fel, hogy a SPAR olyan egyedülálló marketingeszközöket alkalmaz az élelmiszerkereskedelem területén, amelyek jelentős hatással vannak a vásárlói elégedettségre és a márkahűségre.A dolgozat során részletesen bemutattam a fogyasztói magatartás elméleti hátterét, a vásárlási döntések mozgatórugóit, valamint a SPAR marketingstratégiájának ide tartozó elemeit is. A SPAR Marketing vezetőjével folytatott interjú még mélyebb betekintést adott az osztály működésébe. Külön fejezetekben elemeztem a vállalat akcióit, promócióit, személyre szabott ajánlatait és a vásárlásösztönzéshez kapcsolódó eszközeit, mint például a Joker kupon és a MySPAR mobilalkalmazás. Az elemzés kiterjedt a vállalat influencer marketing tevékenységére is, amelyben olyan ismert személyek, mint Rácz Jenő és Fördős Zé játszottak kiemelkedő szerepet.A kutatásom során kvantitatív módszerekkel dolgoztam, egy kérdőíves felméréssel térképeztem fel a vásárlói szokásokat, véleményeket és preferenciákat. A kutatás eredményei rávilágítottak arra, hogy a SPAR vásárlóbarát akciói és modern marketingeszközei, például a személyre szabott ajánlatok, növelik az elégedettséget és a visszatérő vásárlások arányát. Az is kiderült, hogy válaszadóknak mi a véleménye a SPAR saját márkás termékeiről és mennyire szívesen vásárolják azokat. Itt fény derült arra, hogy a kitöltők szemében nagyon fontos szempont, hogy ezek a termékek alacsonyabb áron legyenek, mint a márkás termékek.A dolgozat végső következtetése az, hogy a SPAR Magyarország marketingstratégiája hatékonyan alkalmazza azokat a vásárlásösztönző eszközöket, amelyek hozzájárulnak a vállalat sikerességének fenntartásához az élelmiszerkereskedelem piacán.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, élelmiszer-kereskedelem, fogyasztó(k), fogyasztói csoportok, fogyasztói magatartás, marketingeszközök, vásárlás, vásárlásösztönzés |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |