Az influencerek, mint vásárlási tanácsadók. Hogyan alakítják a döntési folyamatokat?

Monori Kitti (2024) Az influencerek, mint vásárlási tanácsadók. Hogyan alakítják a döntési folyamatokat? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Monori Kitti.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat Monori Kitti.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of CCF20241127_00000.pdf] PDF
CCF20241127_00000.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (129kB)
[thumbnail of Monori Kitti - szakdolgozat_külső_biralat_alairt.pdf] PDF
Monori Kitti - szakdolgozat_külső_biralat_alairt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (90kB)
[thumbnail of Monori Kitti_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Monori Kitti_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai digitális korszakban az influencerek nagy szerepet játszanak és nagy͏ hatással vannak arra, hogy a fogyasztók hogyan hozzák meg döntéseiket. A közösségi médiában sok követővel rendelkező személyek új szempontokat adnak a dolgok vásárlásához. Ennek a dolgozatnak ͏az a célja, hogy megvizsgálja hogyan alakítják az influencerek az emberek vásárlási döntéseit és͏ hogyan befolyásolják döntéseiket azáltal, hogy javaslatokat és tanácsokat adnak különféle te͏rmé͏kek͏ről és szolgáltatásokról. A vizsgált téma kiemelkedő jelentőséggel bír a digitális marketing és a fogyasztói magatartás vizsgálata terén. Ennek az az oka, hogy az influencerek által megfogalmazott trendek és ajánlások nagymértékben befolyásolhatják a fogyasztók választásait és döntéseit. A személyes élményeken alapuló ajánlások és a közvetlen interakció révén az influencerek hitelessége és befolyása messze túlmutat a hagyományos reklámokon. A dolgozat eredményei rávilágítanak arra, hogy az influencerek nem csupán marketingeszközök, hanem a fogyasztók és márkák közötti kapcsolat fontos közvetítői is. Ezért mind a vállalatoknak, mind a kutatóknak érdemes tovább vizsgálniuk, hogyan lehet az influencer-marketinget fenntartható és etikus módon alkalmazni a jövőben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: döntési folyamat, fogyasztói magatartás, influencer, marketing, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/56934

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet