A hazai borfogyasztási szokások változásának vizsgálata 2020-2024 között

Kis Kata Bíborka (2024) A hazai borfogyasztási szokások változásának vizsgálata 2020-2024 között. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A hazai borfogyasztási szokások vátozásának vizsgálata 2020-2024 között - Kis Kata Bíborka (CG2785).pdf] PDF
A hazai borfogyasztási szokások vátozásának vizsgálata 2020-2024 között - Kis Kata Bíborka (CG2785).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Kis Kata Bíborka.pdf] PDF
Bírálat_belső_Kis Kata Bíborka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)
[thumbnail of külső_bírálat_v2.pdf] PDF
külső_bírálat_v2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat központi témája a borfogyasztási szokások változásának vizsgálata Magyarországon az elmúlt évek társadalmi és gazdasági átalakulásainak tükrében. A kutatás célja feltárni, hogyan alakultak át a fogyasztói preferenciák, vásárlási szokások és a borhoz kapcsolódó attitűdök, illetve hogy ezek a változások milyen kihívásokat és lehetőségeket teremtenek a borászatok és a borpiac szereplői számára. Az elemzés során hangsúlyos szerepet kapott az értékesítési csatornák átrendeződése, az online platformok előretörése és az otthoni borfogyasztás növekvő jelentősége. A kutatás primer adatgyűjtésre épült, amely egy kérdőív segítségével mérte fel a borfogyasztók aktuális szokásait és véleményét. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a borfogyasztás mintázatai bizonyos mértékben átalakultak, különösen az értékesítési csatornák és a fogyasztási alkalmak tekintetében, ugyanakkor a változások nem minden szegmensben jelentkeztek egyformán, és a hagyományos preferenciák is továbbra is meghatározó szerepet játszanak. A dolgozat rávilágít arra, hogy a borászatok számára a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodás elengedhetetlen a piaci versenyképesség fenntartásához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borászat, borfogyasztás, bormarketing, fogyasztói szokások, online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet