Az agilis termékmenedzsment térnyerése a digitális vállalatokban

Kiss Patrik Alex (2024) Az agilis termékmenedzsment térnyerése a digitális vállalatokban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_vegleges_EFQ8YF.pdf] PDF
Szakdolgozat_vegleges_EFQ8YF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (980kB)
[thumbnail of Kiss_Patrik_Alex_Belső_konzulens_bírálat_EFQ8YF.pdf] PDF
Kiss_Patrik_Alex_Belső_konzulens_bírálat_EFQ8YF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (192kB)
[thumbnail of SZAKDOLGOZAT BÍRÁLAT - KISS PATRIK ALEX_EFQ8YF.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLAT - KISS PATRIK ALEX_EFQ8YF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális vállalatok környezetében egyre inkább előtérbe kerül a hagyományos projektalapú működésről a termékmenedzsment központú megközelítésre való áttérés. Ez a szakdolgozat az átmenet okait, kihívásait és hatásait vizsgálja, különös tekintettel az agilis projektmenedzsment módszerek alkalmazására. A kutatás célja a termékmenedzsment és projektmenedzsment közötti különbségek, átfedések és szinergiák feltárása, valamint annak megértése, hogy az agilitás hogyan járul hozzá a termékek sikerességéhez és a vállalati célok eléréséhez.A dolgozat kvalitatív kutatási módszerekkel, félig strukturált interjúkkal gyűjtött adatokat egy digitális vállalatnál dolgozó termékmenedzserektől, valamint másodlagos források elemzésével támogatta a megállapításokat. Az eredmények rámutattak, hogy az agilis módszerek és a termékmenedzsment együttműködése javítja a piaci reakcióképességet, növeli az ügyfélközpontúságot és támogatja az iteratív fejlesztést. Ugyanakkor szerepkonfliktusok és strukturális kihívások is felmerülnek, amelyek akadályozhatják az átállás hatékonyságát, különösképpen ha nincs világos stratégia és vízió.A dolgozat konkrét javaslatokat fogalmaz meg az agilitás és a termékmenedzsment integrációjának optimalizálására, hangsúlyozva a szervezeti struktúrák fejlesztésének és a világos kommunikáció fontosságát. Az eredmények hozzájárulnak a modern digitális vállalatok termékmenedzsment gyakorlatainak jobb megértéséhez és továbbfejlesztéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agilis módszertan, digitális transzformáció, projektmenedzsment, termékfejlesztés, termékmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet