Banki alkalmazások marketingjének hatása a fogyasztókra, fókuszban az Erste Bank George alkalmazása

Magyarossy Fanni (2024) Banki alkalmazások marketingjének hatása a fogyasztókra, fókuszban az Erste Bank George alkalmazása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Magyarossy Fanni_KM_DIM.pdf] PDF
Szakdolgozat_Magyarossy Fanni_KM_DIM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Magyarossy Fanni.pdf] PDF
Magyarossy Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)
[thumbnail of Magyarossy Fanni_Banki alkalmazások marketingjének hatása a fogyasztókra, fókuszban az Erste Bank George alkalmazása.pdf] PDF
Magyarossy Fanni_Banki alkalmazások marketingjének hatása a fogyasztókra, fókuszban az Erste Bank George alkalmazása.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (153kB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt A szakdolgozatom célja, hogy bemutassa, hogyan alakította át az Erste Bank George alkalmazása a fogyasztói szokásokat, és milyen szerepet játszott ebben a bank marketingstratégiájának fejlődése. Az elemzés középpontjában a digitális banki alkalmazások térnyerése áll, különös tekintettel arra, hogyan segítik elő a gyorsabb és kényelmesebb pénzügyi tranzakciókat, és hogyan járulnak hozzá az ügyfélkapcsolatok modernizációjához. A kutatás kvalitatív módszertanra épül, melynek keretében hat mélyinterjút készítettem: egy banki dolgozóval, aki a George alkalmazás fejlesztési folyamataira lát rá, egy banki dolgozóval, aki banki tanácsadóként dolgozóik, így mindennapi kapcsolatban van a felhasználókkal, egy külsős George felhasználóval, aki Ausztriában és Magyarországon is az Erste bank ügyfele, így mindkét alkalmazásra rálát, illetve UI/UX területen dolgozik, így szakmai szemmel is tudott releváns véleményt mondani az alkalmazásról. Ezen kívül még interjút készítettem három ügyféllel, különböző korcsoportokban, hogy nekik milyen élményt nyújt az alkalmazás használata. Az interjúk segítségével feltérképezhettem az alkalmazás főbb funkcióit, a használati szokásokat és az ügyfélélmény minőségét. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a George alkalmazás jelentősen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, különösen az online banki tranzakciók gyorsaságának, elérhetőségének és kényelmének köszönhetően. Az Erste Bank marketingstratégiája az alkalmazás bevezetésével párhuzamosan modernizálódott, különös hangsúlyt helyezve a digitális szolgáltatások népszerűsítésére és az ügyfelek élményeinek személyre szabására, az ügyfelek oktatására, a pénzügyi egészség előmozdítására. Ez a kutatás hozzájárul a digitális banki szolgáltatások és azok marketingstratégiáinak mélyebb megértéséhez, és betekintést nyújt abba, hogyan alakítják ezek az eszközök a pénzügyi szektort.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, bankfejlődés, banki szolgáltatás(ok), bankmarketing, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet