Magyar labdarúgóklubok social media tevékenységének marketing aspektusai

Csák Tamás (2024) Magyar labdarúgóklubok social media tevékenységének marketing aspektusai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2024 végleges javított 2.pdf] PDF
Szakdolgozat 2024 végleges javított 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Csák Tamás PVÁ bírálat.pdf] PDF
Csák Tamás PVÁ bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (331kB)
[thumbnail of Csák Tamás_Diplomadolgozat elbírálása_Szécsi Boldizsár.pdf] PDF
Csák Tamás_Diplomadolgozat elbírálása_Szécsi Boldizsár.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (104kB)

Absztrakt (kivonat)

A sportmarketing az elmúlt évtizedekben egyre jelentősebb és fontos szerepet kapott a professzionális labdarúgásban, ahol a klubok és játékosok nemcsak a pályán, hanem a közösségi médiában is komoly versenyben állnak egymással, hogy felkeltsék szurkolóik figyelmét és elnyerjék lojalitásukat, és minél hosszabb távon meg is őrizzék ezt. A különböző közösségi média platformok, Facebook, Instagram, TikTok és Twitter, megannyi lehetőségeket kínálnak a klubok számára, hogy napi szinten kommunikáljanak követőikkel, érdekes tartalmakat, kulisszatitkokat osszanak meg velük a klub életéből, erősítve ezzel a márkájukat, valamint bevételeiket. A magyar első osztályú labdarúgó klubok számára ez különösen fontos, hiszen a digitalizáció révén nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is versenyképesebbé válhatnak, és a közösségi médiának köszönhetően egy összetartó közösséget kovácsolhatnak szurkolótáborukból. Szakdolgozatomban a labdarúgó klubok életének marketing aspektusait, valamint a magyar első osztály három legtöbb követővel rendelkező klubját és játékosaiknak social media megjelenését és kommunikációját vizsgálom meg marketing szempontból. Célom, hogy bemutassam, hogyan használják a klubok a különböző közösségi média platformokat marketing célokra, valamint, hogy feltárjam, milyen hatással van online jelenlétük a klubok népszerűségére, közösségformálására, valamint bevételeikre egyaránt. Kutatásom alapján elmondható, hogy a hazai élvonalbeli csapatok egy része már napi szinten használja a közösségi médiát kommunikációs és marketing célokra, melyek hozzájárulnak közösségépítési, imázsfokozási és bevételnövelési törekvéseikhez. Jelenlegi tevékenységük azonban még nem elegendő ahhoz, hogy külföldi topbajnokságokhoz hasonlói szintű érdeklődést váltsanak ki a hazai labdarúgást kedvelők körében. A bajnokság együttesei nagyobb belefektetett energiával és marketing büdzsével újabb piaci sikereket érhetnének el klubszinten, növelhetnék a bajnokság iránti érdeklődést és alapvető megítélést, mellyel még profibb szintet képviselhetnének a hazai első osztályban.Dolgozatom során olyan javaslatokat fogalmaztam meg, melyek hasznosak lehetnek olyan első osztályú klubok számra, akik még nem foglalkoznak napi szinten a közösségi média marketing adta lehetőségekkel, és igyekeznek felzárkózni a tapasztaltabb klubokhoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: futballmarketing, imázsfokozás, közösségi média marketing, sportmarketing, tartalomgyártás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet