A fenntarthatóság integrálása a divatipari cégek brandépítési stratégiáiba

Lieber Hanna (2024) A fenntarthatóság integrálása a divatipari cégek brandépítési stratégiáiba. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Szakdolgozat Bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (56kB)
[thumbnail of Lieber Hanna.pdf] PDF
Lieber Hanna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a fenntarthatóság integrálása a divatipari cégek brandépítési stratégiáiba. Választásomhoz nagy mértékben hozzájárult, a divat iránti töretlen érdeklődésem, ehhez pedig szorosan kapcsolódik a 21. században szinte már trendként hódító fenntarthatóság kérdése is, ami egy rendkívül megosztó téma a fogyasztók körében. Köztudott, hogy az elmúlt években egyre több cég fordít figyelmet a fenntarthatóság pilléreinek precíz kiépítésére saját vállalati kultúráján belül is, amit a jelentős környezeti terheléssel járó iparág, a divatipar is sok esetben alkalmaz.Elsődlegesen a fenntarthatóság és a brandépítés kapcsolatának elméleti hátterét mutatom be, ezt követően a témának megfelelően a fenntartható divat fogalmát és jelentőségét kifejtve, környezeti, és társadalmi hatásait felmérve az erre irányuló fogyasztói igények növekedésének feltárása követi. Szekunder kutatásom további részében a fenntarthatóságot, mint differenciáló tényezőt járom körül, szerepét a versenyképesség növelésében, ezenfelül, mint értékképző tényezőt afogyasztók körében. A hagyományos 4P modellből kialakuló ökomarketing-mix elemeit és jellemzőinek feltárását követően pedig, konkrét példákon szemléltetve olyan divatmárkák környezettudatosságra alapult stratégiáit körüljárva, akik sikeresen használják azt, mint differenciáló tényező, végül a brandre való hosszútávú hatásokkal zárom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, cégstratégia, divat, divatipar, fenntartható brandépítés, fenntarthatóság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet