Lieber Hanna (2024) A fenntarthatóság integrálása a divatipari cégek brandépítési stratégiáiba. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (56kB) |
![]() |
PDF
Lieber Hanna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a fenntarthatóság integrálása a divatipari cégek brandépítési stratégiáiba. Választásomhoz nagy mértékben hozzájárult, a divat iránti töretlen érdeklődésem, ehhez pedig szorosan kapcsolódik a 21. században szinte már trendként hódító fenntarthatóság kérdése is, ami egy rendkívül megosztó téma a fogyasztók körében. Köztudott, hogy az elmúlt években egyre több cég fordít figyelmet a fenntarthatóság pilléreinek precíz kiépítésére saját vállalati kultúráján belül is, amit a jelentős környezeti terheléssel járó iparág, a divatipar is sok esetben alkalmaz.Elsődlegesen a fenntarthatóság és a brandépítés kapcsolatának elméleti hátterét mutatom be, ezt követően a témának megfelelően a fenntartható divat fogalmát és jelentőségét kifejtve, környezeti, és társadalmi hatásait felmérve az erre irányuló fogyasztói igények növekedésének feltárása követi. Szekunder kutatásom további részében a fenntarthatóságot, mint differenciáló tényezőt járom körül, szerepét a versenyképesség növelésében, ezenfelül, mint értékképző tényezőt afogyasztók körében. A hagyományos 4P modellből kialakuló ökomarketing-mix elemeit és jellemzőinek feltárását követően pedig, konkrét példákon szemléltetve olyan divatmárkák környezettudatosságra alapult stratégiáit körüljárva, akik sikeresen használják azt, mint differenciáló tényező, végül a brandre való hosszútávú hatásokkal zárom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | branding, cégstratégia, divat, divatipar, fenntartható brandépítés, fenntarthatóság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |