A nyomdaipari karton csomagolóanyagok szerepe, mint marketing eszköz és hatása a fogyasztói magatartásra

Házi Diána (2024) A nyomdaipari karton csomagolóanyagok szerepe, mint marketing eszköz és hatása a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - Házi Diána_KT2UAW _ KM_DIM.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - Házi Diána_KT2UAW _ KM_DIM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Házi Diána 2024 bírálat KI.pdf] PDF
Házi Diána 2024 bírálat KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (474kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (59kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a nyomdaipari karton csomagolóanyagok szerepét vizsgáltam meg, mint marketing eszközt és hatását a fogyasztói magatartásra. Ehhez a témához kapcsolódóan egy kvalitatív kutatást végeztem, melynek során a következő állításra vonatkozó fogyasztói tapasztalatok és vélemények mélyebb megismerése volt a cél: A fogyasztók többsége szívesen használ innovatív, környezetbarát, elsősorban papír alapú vagy más lebomló anyagból készült csomagolással ellátott termékeket. Először összegyűjtöttem azokat a legfontosabb információkat, amelyek leginkább szemléltetik a csomagolóanyagok fontosságát a marketingben. Szó esett a csomagolás típusairól, legfontosabb funkcióiról, illetve arról is, hogy mi a legfontosabb szerepe a hatékony marketingkommunikációban. Ezt követően kitértem a marketing-mix fogalmára és annak legfontosabb elemeire, majd felvázoltam a csomagolás helyét a vállalati-és kommunikációs stratégiában. Ezek után következett jelenlegi munkahelyem, az STI Petőfi Nyomda Kft. bemutatása, mint Közép-Európa vezető hajtogatott karton gyártó cége. Először a cég történetéről írtam, majd részleteztem a különböző nyomdaipari technológiákat, illetve a termékfejlesztési és gyártási folyamatokat a cégnél. A gyártási folyamatok és a technológiai megoldások után az STI Group-ról, mint felelős és fenntartható vállalatról is írtam, melyhez a cég legutóbbi CSR riportja nyújtott segítséget. Ezt követően említést tettem néhány a cég által készített termékinnovációról és sikerprojektről. Az utolsó részben a témával kapcsolatban elvégzett kutatásomról írtam, mely során mélyinterjút készítettem 10 különböző korosztályból származó, eltérő élethelyzetben lévő és más-más földrajzi helyen élő interjúalannyal. A kutatás során az első néhány kérdésben inkább a környezettudatosságra vonatkozó általános véleményeket próbáltam felmérni, hogy milyen a hozzáállás és milyen tapasztalatokkal rendelkeznek az egyes résztvevők, majd áttértem a különböző csomagolóanyag megoldásokkal kapcsolatos észrevételekre, fogyasztói szokásokra vonatkozó kérdésekre.A kutatás során feltett kérdéseket felvonultatva és az arra adott válaszokat kiértékelve végül összegeztem a szakdolgozatomban érintett témákat és a kutatási kérdésem kapcsán kialakult fogyasztói visszajelzésekből levontam a következtetéseket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csomagolás, környezetvédelem, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, nyomdaipar
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:08
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet