Horváth Anna Zsófia (2024) Hogyan járul hozzá a marketing egy film sikeréhez? Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Horváth_Anna_Zsófia_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (39kB) |
![]() |
PDF
Horváth Anna Zsófia_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a filmipari marketing, ezen belül pedig a mozifilmek marketingstratégiáinak elemzésén keresztül mutatom be, hogy egy film sikerességében mekkora szerepet játszik egy jó marketingstratégia. Korábban a filmek bemutatására kizárólag a mozikban volt lehetőség, azonban a streaming szolgáltatók egyre nagyobb és nagyobb térnyerésével ez megváltozott, így a készítőknek nehezebb dolguk van a fogyasztók moziba csábítását illetően, hiszen viszonylag rövid időn belül az összes moziban bemutatott film megtekinthetővé válik valamelyik streaming felületen. Ebből következik a kérdés, hogy vajon meddig lesz még fogyasztói igény a moziban történő filmvetítésre? El fog jönni az a pont, amikor a streamingfelületek teljesen átveszik a hatalmat, vagy a mozikat nem lehet kiírni a köztudatból? Kutatásom során érintőlegesen vizsgálom a fent említett kérdésköröket, valamint, hogy hogyan változott a fogyasztói magatartás az elmúlt évtizedben a mozi látogatásokat illetően, kutatásom központjában viszont az áll, hogy ez mennyire befolyásolható különböző marketingstratégiákkal, illetve, hogy vajon egy film sikeressége milyen mértékben múlik egy jó marketingstratégián, illetve az egyéb tényezőkön, mint például a rendező vagy a színészek hírneve, a forgatókönyv minősége, a kritikusok és a közönség véleménye, valamint a versenyhelyzet a premier időpontjában? Ahogy haladunk előre az időben, a digitalizáció egyre több területet elér, így a digitális marketing, mint kifejezés, mint szakma sem idegen már, de hogyan hatott ez a film marketingre? Hogyan változtatta meg a digitalizáció az online és offline marketingeszközök arányát és hatékonyságát a filmiparban? Dolgozatomban szekunder, illetve primer, azon belül pedig kvantitatív kutatási módszerek segítségével kerestem meg a válaszokat a fent említett kérdésekre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | filmipar, marketing, marketing-kampány, marketingstratégiák, mozi, streaming |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |