Éberling Anna (2024) A gyógyszermarketing hatása a fogyasztói döntésekre a vény nélkül kapható gyógyszerek piacán. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_végleges_PDF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Éberling Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (214kB) |
![]() |
PDF
Éberling Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (179kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő témája a gyógyszermarketing, és a fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezők a vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása során, a fájdalomcsillapítók példáján keresztül. Magyarországon a gyógyszeripar egy rendkívül nagy piac, így jelentős szerepet tölt be a marketing tevékenysége is a magyar gazdaságban. A mai változó és digitálisan rohamosan fejlődő világban a gyógyszerreklámok mennyisége és minősége is folyamatosan változik. Egyre érdekesebb, kreatívabb és pszichológiailag hatásosabb marketingje van az egyes gyógyszereknek, ami egyre nagyobb hatással van a fogyasztókra. Dolgozatom során kizárólag a vény nélkül kapható (Over The Counter, OTC) gyógyszerekkel foglalkozom és nagyobb figyelmet szentelek a fájdalomcsillapítókra. Úgy gondolom, hogy a legismertebb OTC szerek a fájdalomcsillapítók, így ennek példáján könnyeben tudom vizsgálni ezt a piacot.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, gyógyszermarketing, gyógyszerpiac, reklámok, vásárlási döntés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |