Varga Vivien (2024) Hogyan hódította meg a K-pop a világot? Nemzetközi marketingstratégiák és kulturális hatások. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Varga Vivien ECJKJG szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Varga Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (234kB) |
![]() |
PDF
Varga Vivien - szakdolgozat külső bírálás.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (751kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az eddigi évtizedekben a globalizációnak köszönhetően a vezető zenei stílus a nyugati pop-kultúra volt, ami világszerte igaz, így Magyarországra is. Az elmúlt években viszont globálisan egyre elterjedtebbé vált a Z generáció körében a dél-koreai kultúra, a K-pop világa.Dolgozatomat öt egymáshoz közvetlenül kapcsolódó témában fogom kifejteni. A fő kérdés, amire keresem a választ, nemzetközi marketing stratégiák hogyan segíti a K-pop globális elterjedését. Ehhez először is a koreai pop kialakulást szeretném megvizsgálni. Miután ezt megvizsgáltam, szeretném megnézni a K-pop-ot mint jelenséget, és ennek globális elterjedését, vagy is a „hallyu wave”-et, magyarul a koreai hullámot. Ezen belül is, hogy hogyan is vált kulturális termékké, és ezt hogyan segítette elő a koreai kormány kulturális diplomáciája és a soft power stratégiák. Márkastratégia és identitásépítés. A K-pop iparban alkalmazott márkaépítési stratégiák részletes ismertetése, valamint a K-pop egyedi identitásának kialakulását és annak globális piacokon való hatását. Ebből következik kutatásom következő kérdése. Milyen szerepe van a digitális médiának a K-pop nemzetközi marketingjében? Kutatásom ötödik célja megvizsgálni a K-pop rajongói közösségek jelentőségét a globális marketingstratégiában. Hogyan használják a rajongók a közösségi médiát a K-pop terjedésének elősegítésére, és ez hogyan járul hozzá a K-pop globális sikereihez.A dolgozatom elkészítéséhez online kérdőíves felmérést készítettem, amelyben a K-pop nemzetközi elterjedésével és marketingstratégiájával kapcsolatos kérdéseket vizsgáltam. A kérdőív célja az volt, hogy megértsem a fogyasztói szokásokat, preferenciákat, valamint a K-pop kultúra iránti érdeklődést. Ahhoz, hogy a felmérés eredményei reprezentatívak és megbízhatóak legyenek, legalább 100 válaszadóra volt szükségem. A válaszok elemzése hozzájárult a K-pop globális népszerűségének és sikerének marketing szempontból történő alaposabb megértéséhez. A kutatásom értékes betekintést nyújtott abba, hogy különböző demográfiai csoportok hogyan fedezik fel, értékelik és befolyásolják a K-popot és annak megítélését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Dél-Korea, k-pop, kulturális hatás, kultúra, nemzetközi marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |