A divatipar és az e-kereskedelem kapcsolatrendszere: elemzés a marketingmix tükrében

Magyar Bálint (2024) A divatipar és az e-kereskedelem kapcsolatrendszere: elemzés a marketingmix tükrében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A DIVATIPAR ÉS AZ E-KERESKEDELEM KAPCSOLATRENDSZERE ELEMZÉS A MARKETINGMIX TÜKRÉBEN.pdf] PDF
A DIVATIPAR ÉS AZ E-KERESKEDELEM KAPCSOLATRENDSZERE ELEMZÉS A MARKETINGMIX TÜKRÉBEN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Magyar Bálint.pdf] PDF
Magyar Bálint.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (105kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatás a koronavírus-járvány gazdasági, geopolitikai és marketing szempontból hozott változásait vizsgálja, különös tekintettel annak divatiparra gyakorolt hatásaira. A pandémia következtében kialakult átalakulások, mint például a fizikai boltok digitális platformokra történő átállása, valamint a háttérfolyamatok (raktározás, gyártási kapacitás) újragondolása, máig éreztetik hatásukat.A szakirodalmi áttekintés fókuszában az e-kereskedelem áll, kezdve annak általános ismertetésével és technológiai hátterével, amelyet az elmúlt öt év iparági változásaival összefüggésben elemzek. Kiemelt figyelmet fordítok a fogyasztókra gyakorolt hatásokra, különösen a vásárlási szokásokban bekövetkezett változásokra. A kutatás során a 4P marketingmix keretében elemzem a fogyasztók vállalatokkal szembeni hozzáállását, illetve a vállalatok válaszlépéseit és alkalmazkodási stratégiáit.Zárásként rövid áttekintést nyújtok a divatiparra és az e-kereskedelemre ható további gazdasági és geopolitikai tényezőkről, mint az infláció, a recesszió, a háborús konfliktusok, valamint a klímaváltozás kezelése. Az elemzés célja, hogy komplex képet adjon a változások dinamikájáról és azok hosszú távú következményeiről az iparágban és a fogyasztói magatartásban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, e-kereskedelem, e-marketing - elektronikus marketing, globális válság, koronavírus-járvány (COVID-19)
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:07
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet