Az értékteremtés új dimenziói: A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai

Janzsó Lili (2024) Az értékteremtés új dimenziói: A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az értékteremtés új dimenziói A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai_SZAKDOLGOZAT_Janzsó Lili.pdf] PDF
Az értékteremtés új dimenziói A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai_SZAKDOLGOZAT_Janzsó Lili.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 19..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Janzsó Lili.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Janzsó Lili.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (132kB)
[thumbnail of JanzsoLili_szakdolgozat_biralat_KonyvesViktor.pdf] PDF
JanzsoLili_szakdolgozat_biralat_KonyvesViktor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of JANZSÓ LILI Szakdolgozat értékelés.pdf] PDF
JANZSÓ LILI Szakdolgozat értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a Z generáció hatása a SPAR Magyaraország Kereskedelmi Kft. marketingstratégiájára. A szakdolgozatom célja felderíteni, hogy a SPAR hogyan kezeli a Z generációt, mit fogyasztót és mint munkavállalót. Ehhez négy hipotézist fogalmaztam meg: H1. A Z generáció által javasolt új ötletek és innovációk pozitív hatást gyakorolnak a SPAR marketingstratégiájára. H2. A SPAR által elfogadott Z generációs ötletek szorosan kapcsolódnak a fiatal generáció igényeihez. H3. A Z generáció által felvetett ötletek közül azok kerülnek a cég által elfogadásra, amelyek összhangban vannak a SPAR márkaértékeivel és üzleti filozófiájával. H4. A Z generációs innovációk javítják a fiatalok vásárlói élményét és lojalitását, ami hosszú távon növeli a vállalat versenyképességét a piacon. Tanulmányomat szekunder adatok gyűjtésével és primer kutatással, azon belül kvalitatív módszerrel, azaz mélyinterjúkkal elemeztem. Az interjúk során egy X generációs, két Y generációs és hét Z generációs interjúalannyal beszéltem. A kutatásom végére az első három hipotézisem beigazolódott, mert azokat több kutatással is alá tudom támasztani. Az utolsó hipotézist részben igaznak ítéltem, mivel hiteles választ évek múlva kaphatok rá, mikor már a Z generációs fiatalok keresőképes felnőttek lesznek és a bevásárlás a mindennapi tevékenységükké válik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációs fejlődés, generációs szakadék, innováció, SPAR Magyarország, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:07
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet