Janzsó Lili (2024) Az értékteremtés új dimenziói: A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Az értékteremtés új dimenziói A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Z generációs marketingstratégiájának hatása és jövőbeli kilátásai_SZAKDOLGOZAT_Janzsó Lili.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 19.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Janzsó Lili.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (132kB) |
![]() |
PDF
JanzsoLili_szakdolgozat_biralat_KonyvesViktor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (232kB) |
![]() |
PDF
JANZSÓ LILI Szakdolgozat értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a Z generáció hatása a SPAR Magyaraország Kereskedelmi Kft. marketingstratégiájára. A szakdolgozatom célja felderíteni, hogy a SPAR hogyan kezeli a Z generációt, mit fogyasztót és mint munkavállalót. Ehhez négy hipotézist fogalmaztam meg: H1. A Z generáció által javasolt új ötletek és innovációk pozitív hatást gyakorolnak a SPAR marketingstratégiájára. H2. A SPAR által elfogadott Z generációs ötletek szorosan kapcsolódnak a fiatal generáció igényeihez. H3. A Z generáció által felvetett ötletek közül azok kerülnek a cég által elfogadásra, amelyek összhangban vannak a SPAR márkaértékeivel és üzleti filozófiájával. H4. A Z generációs innovációk javítják a fiatalok vásárlói élményét és lojalitását, ami hosszú távon növeli a vállalat versenyképességét a piacon. Tanulmányomat szekunder adatok gyűjtésével és primer kutatással, azon belül kvalitatív módszerrel, azaz mélyinterjúkkal elemeztem. Az interjúk során egy X generációs, két Y generációs és hét Z generációs interjúalannyal beszéltem. A kutatásom végére az első három hipotézisem beigazolódott, mert azokat több kutatással is alá tudom támasztani. Az utolsó hipotézist részben igaznak ítéltem, mivel hiteles választ évek múlva kaphatok rá, mikor már a Z generációs fiatalok keresőképes felnőttek lesznek és a bevásárlás a mindennapi tevékenységükké válik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációs fejlődés, generációs szakadék, innováció, SPAR Magyarország, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |