Sávai Alexandra Gabriella (2024) A fogyasztói attitűd és a marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a Fruitisimo gyümölcslébár vállalatán keresztül. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Sávai Alexandra Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Biralat_Savai_Alexandra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
![]() |
PDF
Sávai Alexandra Gabriella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (178kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat központi témája a Fruitisimo gyümölcslébár által közvetített egészséges életmód iránti vágy hatékonyságának vizsgálata. A kutatás célja megismerni a fogyasztók véleményét és attitűdjét a Fruitisimo termékeinek fogyasztásával és tevékenységével kapcsolatban, valamint vizsgálni az egészséges életmód iránti viszonyukat A szekunder kutatás révén betekintést lehet nyerni a franchise rendszer működésébe, valamint a Fruitisimo terjeszkedéséről, tevékenységéről, termékeiről és promócióiról, és arról milyen környezetvédelmi kezdeményezéseket indítanak. Ezt követően primer kutatást végeztem, annak érdekében, hogy mélyebben megvizsgáljam a témát. Először kvalitatív módszerrel minőségi kutatást végeztem, melynek keretében mélyinterjút készítettem a Fruitisimo egyik magyarországi franchise-partnerével, hogy vállalati szemszögből is megvizsgáljam a témát. Információkat gyűjtöttem a célcsoportról, a vállalat célkitűzéseiről, valamint arról, milyen marketingkommunikációs eszközökkel igyekeznek elérni és ösztönözni a vásárlókat. A kvalitatív kutatás után kvantitatív módszerrel mennyiségi kutatást folytattam, melynek során egy Google Forms online kérdőív segítségével térképeztem fel a fogyasztói magatartást. A kvantitatív kutatás segítségével a fogyasztói nézőpontból is teljeskörűen megvizsgáltam a témát, és megállapítottam, mennyire hatékonynak tartják a vállalat marketingkommunikációs tevékenységeit, valamint mennyire ösztönzi őket az egészséges életmód irányába. A kérdőív a Fruitisimo hivatalos Facebook és Instagram oldalain lett közzé téve, így közvetlenül a vásárlói kör lett megszólítva. Emellett az egyes üzletekben QR kóddal ellátott szórólapokat osztottak ki a dolgozók a fogyasztóknak, hogy kitöltsék a kérdőívet és ezzel hozzájáruljanak a piackutatáshoz A cég egy viszonylag új, de dinamikusan fejlődő vállalat, amely folyamatosan jelentős sikereket ér el a nemzetközi piacon. A Fruitisimo úgy véli, hogy Magyarország készen áll a gyümölcslébárok befogadására, és ezt folyamatosan bizonyítja is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | egészséges életmód, fogyasztói magatartás, franchise, marketingkommunikáció, promóció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:07 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |