A fogyasztói attitűd és a marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a Fruitisimo gyümölcslébár vállalatán keresztül

Sávai Alexandra Gabriella (2024) A fogyasztói attitűd és a marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a Fruitisimo gyümölcslébár vállalatán keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sávai Alexandra Szakdolgozat.pdf] PDF
Sávai Alexandra Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Savai_Alexandra.pdf] PDF
Biralat_Savai_Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Sávai Alexandra Gabriella.pdf] PDF
Sávai Alexandra Gabriella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (178kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat központi témája a Fruitisimo gyümölcslébár által közvetített egészséges életmód iránti vágy hatékonyságának vizsgálata. A kutatás célja megismerni a fogyasztók véleményét és attitűdjét a Fruitisimo termékeinek fogyasztásával és tevékenységével kapcsolatban, valamint vizsgálni az egészséges életmód iránti viszonyukat A szekunder kutatás révén betekintést lehet nyerni a franchise rendszer működésébe, valamint a Fruitisimo terjeszkedéséről, tevékenységéről, termékeiről és promócióiról, és arról milyen környezetvédelmi kezdeményezéseket indítanak. Ezt követően primer kutatást végeztem, annak érdekében, hogy mélyebben megvizsgáljam a témát. Először kvalitatív módszerrel minőségi kutatást végeztem, melynek keretében mélyinterjút készítettem a Fruitisimo egyik magyarországi franchise-partnerével, hogy vállalati szemszögből is megvizsgáljam a témát. Információkat gyűjtöttem a célcsoportról, a vállalat célkitűzéseiről, valamint arról, milyen marketingkommunikációs eszközökkel igyekeznek elérni és ösztönözni a vásárlókat. A kvalitatív kutatás után kvantitatív módszerrel mennyiségi kutatást folytattam, melynek során egy Google Forms online kérdőív segítségével térképeztem fel a fogyasztói magatartást. A kvantitatív kutatás segítségével a fogyasztói nézőpontból is teljeskörűen megvizsgáltam a témát, és megállapítottam, mennyire hatékonynak tartják a vállalat marketingkommunikációs tevékenységeit, valamint mennyire ösztönzi őket az egészséges életmód irányába. A kérdőív a Fruitisimo hivatalos Facebook és Instagram oldalain lett közzé téve, így közvetlenül a vásárlói kör lett megszólítva. Emellett az egyes üzletekben QR kóddal ellátott szórólapokat osztottak ki a dolgozók a fogyasztóknak, hogy kitöltsék a kérdőívet és ezzel hozzájáruljanak a piackutatáshoz A cég egy viszonylag új, de dinamikusan fejlődő vállalat, amely folyamatosan jelentős sikereket ér el a nemzetközi piacon. A Fruitisimo úgy véli, hogy Magyarország készen áll a gyümölcslébárok befogadására, és ezt folyamatosan bizonyítja is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészséges életmód, fogyasztói magatartás, franchise, marketingkommunikáció, promóció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:07
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet