Személyiség szerepe a márkaépítésben

Balogh Eleni Krisztina (2023) Személyiség szerepe a márkaépítésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Személyiség szerepe a márkaépítésben.pdf] PDF
Személyiség szerepe a márkaépítésben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (15MB)
[thumbnail of Balogh Eleni Krisztina _ Szakdolgozat külső bírálat.pdf] PDF
Balogh Eleni Krisztina _ Szakdolgozat külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (86kB)
[thumbnail of Balogh Eleni.pdf] PDF
Balogh Eleni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (988kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírásával az a célom, hogy bemutassam a személyiség szerepét az imázs építésben. A témaválasztás nem volt nehéz feladat számomra, mert az egyetemi tanulmányaim mellett modellként és influencerként tevékenykedem. Az egyik új projectem egy nagyköveti pozíciót tölt be, ahol egyértelműen a személyiség szerepével építik a márka imázsát.Dolgozatomban a Glamour újság tevékenységét fogom bemutatni és elemezni. A Glamour magazin hiába hazánk egyik leghíresebb női lapja számos versenytársa is van. Fontosnak tartom, hogy ha marketingről beszélünk felmérjük a versenytársakat. Elemezzük a piaci versenytársakat és megvizsgáljuk, hogy milyen marketingeszközöket használnak. A Glamour magazinnak minden évben van egy GLAMOUR nagykövete, amire dolgozatom során szeretnék kitérni és bemutatni a nagykövet feladatait. Véleményem szerint itt jelen meg leginkább a személyiség az imázsépítésben.Az imázs nem egy kézzel fogható dolog, inkább egy belső kép, ami kialakul a vásárlóban. Ezért is nagyon fontos foglalkozni vele és építeni a vállalkozás során. Az imázs kialakulását nagyon sok minden befolyásolhatja. A Glamour magazinnál fontos az imázs kiépítése, hisz az olvasók azonosulnak egy-egy személlyel vagy az adott cikkel, amit olvasnak. Számos olvasó azért veszi meg az újságot, hogy részese legyen a Glamour nőinek. Az elmúlt időszakban a Glamour nagy hangsúlyt fektet a nők jogaira. De hogy miből épül fel a Glamour imázs és arculata? Hogyan lett hazánkban az egyik leghíresebb női magazin? Milyen marketingeszközöket használ a sikerhez? És hogyan használja a személyiséget az imázsépítésben? Ezekre a kérdésekre is ki szeretnék térni dolgozatom írásában.Szakdolgozatom írása során egy mélyinterjút szeretnék készíteni a 5-6 Glamour munkatárssal. Kérdéseim leginkább a Glamour nagyköveti pozíciót fogják érinteni. A mélyinterjúval szeretnék rámutatást adni, hogy a személyiség, hogyan tudja az adott márka imázsát építeni.Tanulmányom első részében szakirodalmi megközelítésből vizsgálom meg a témát, amit majd a későbbiekben alapul tudok venni. Majd a Glamour vállalatot szeretném bemutatni és versenytársait. Kvantitatív kutatásommal pedig szeretném bizonyítani, hogy mennyire fontos a személyiség egy márka építése során.2. SZAKIRODALMI ÁTTEKINTÉSÚgy gondolom, hogy először fontos meghatározni a szakmai definíciókat. Érdemes több fogalmat is megvizsgálni, mert mindenki egy kicsit másképp fogalmazza meg.Az elsődleges definíció amit tisztáznunk kell az a marketing fogalma, hisz minden tevékenység ide kapcsolódik. Philip Kotler szerint:„A marketing olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének éscsoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás közt, miközbenszükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Kotler, 1998)Mivel az imázsépítés a pr feladata, ezért úgy gondolom, hogy a pr fogalmát is fontos ismertetnem.Európai Public Relations Szövetsége (CERP) szerint: „A public relations a kommunikáció tudatos szervezése. A public relations menedzsmenti, irányítási tevékenység. A public relations célja elérni az egyének, a szervezetek és környezetük közötti kölcsönös megértést és létrehozni a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat, a kétirányú kommunikáció útján.”(probusiness.hu)Ezek a definíciók meghatározása után, fontos, hogy a témánk fogalmát is tisztázzuk. Az imázst illetően számtalan fogalmat találunk, mivel a tudományterületek eltérő megközelítései jelennek meg.PR Herald szerint az imázs definíciója:„Az imázs egy adott szervezethez fűződő benyomások, a róla tudott, vagy tudni vélt információk kialakított, vagy átvett vélemények. Elképzelés, vagy vélemény, ami az emberekben objektív, vagy szubjektív benyomások alapján kialakul. Amit az emberek gondolnak, éreznek, hisznek és érzékelnek a szervezetről, termékről és márkáról.” (Kiss)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculat - image, imázs, közösségi média, márkaépítés, személyiség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:43
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet