A digitalizáció hatása a vevőkiszolgálási színvonalra a logisztikában

Uhrin Krisztina Katalin (2023) A digitalizáció hatása a vevőkiszolgálási színvonalra a logisztikában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A digitalizáció hatása a vevőkiszolgálási színvonalra a logisztikában.pdf] PDF
A digitalizáció hatása a vevőkiszolgálási színvonalra a logisztikában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (506kB)
[thumbnail of Uhrin Krisztina Katalin.pdf] PDF
Uhrin Krisztina Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Uhrin Krisztina Katalin_ng-digitalis-ellatasilanc-spec-biralat.pdf] PDF
Uhrin Krisztina Katalin_ng-digitalis-ellatasilanc-spec-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (726kB)

Absztrakt (kivonat)

A logisztikai piac egy erősen versenyző piac, amelyen belül három szegmens különül el: a kisebb hazai vállalkozásoké, melyek jellemzően 2PL szolgáltatást nyújtanak, a közepes és nagyobb magyar cégeké, és a jellemzően komplex, 4PL szolgáltatást nyújtó multinacionális vállalatoké. A vevők egyre igényesebbek: nem csak a pontos kiszállítást várják el, de összetett szolgáltatásokat, egyedi megoldásokat is. Ezeket a kisebb cégek sokszor nem tudják biztosítani, illetve, mivel erős a verseny, sok esetben alul maradnak a nagyobb tőkével rendelkező vállalatokkal szemben. A vevőkiszolgálás színvonala szintén kritikus versenytényező. A dolgozatban azt vizsgáltam, vajon javul-e a vevőkiszolgálási színvonal a digitális megoldások, és a szolgáltatások összetettsége révén. A vizsgálat eredménye azt mutatta, hogy a digitális megoldások alkalmazása valóban javít a logisztikai szolgáltatások színvonalán, azonban a komplex szolgáltatások csak akkor járulnak hozzá a színvonal emelkedéséhez, ha a szolgálattó a szolgáltatás minden területén magas minőséget nyújt. Bár napjainkban számos olyan digitális megoldás létezik, amelyek alacsonyabb beruházással elérhetőek, így a kisebb vállalatok is elérhetik, ettől függetlenül ezeknek az alkalmazásoknak a többsége még mindig elég magas beruházást igényel, és sok esetben a kisebb vállalatoknál nincs is meg a digitális kultúra olyan szinten, hogy ezek előnyeit ki tudnák aknázni. A kutatás másik részének eredménye igazolta azt a feltevést, hogy emiatt elsősorban a nagyobb, komplexebb szolgáltatást nyújtó vállalatok tudnak versenyelőnyt kovácsolni a digitális megoldások révén.Ez nem csak azért probléma, mert tovább szűkíti a kisebb vállalatok növekedési lehetőségeit, hanem azért is, mert ennek révén a nagyobb vállalatok valószínűleg sokkal magasabb színvonalú szolgáltatásra képesek, ami a kisebb vállalatok piacvesztését eredményezheti. Igaz azért az is, hogy a logisztikai szolgáltatást kiszervező vállalatok csak kisebb része vesz igénybe összetett szolgáltatási portfóliót, döntő részük leginkább a szállítmányozást és a fuvarozást szervezi ki, és ilyen téren azért a kisebb cégek is lehetőségekhez juthatnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, logisztika, logisztikai szolgáltatások, versenyelőny(ök), vevőkiszolgálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:43
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet