A magyar Z generációs fiatalok kereskedelmi televíziónézési szokásai

Varga Luca (2023) A magyar Z generációs fiatalok kereskedelmi televíziónézési szokásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Varga Luca Szakdolgozat Végleges.pdf] PDF
Varga Luca Szakdolgozat Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (960kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes-VargaL.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes-VargaL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (249kB)
[thumbnail of Varga Luca külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Varga Luca külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (496kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban arra kerestem választ, hogy napjainkban a Z generáción belül, találunk-e még olyan fiatalokból álló kisebb-nagyobb csoportot, akik a kereskedelmi médiában megjelenő populáris tartalmakkal szemben befogadó viselkedést mutatnak, kedvelik ezeket a műfajokat és rendszeresen fogyasztják is azokat. Arra a kérdésemre, hogy fogyaszt-e a Z nemzedék kereskedelmi televízióban megjelenő tartalmakat, a kérdőíves kutatás alapján azt mondhatjuk, hogy az esetek többségében igen, azonban ezt a legtöbben nem célirányosan, médiahasználati tevékenységként végzik, hanem sokkal inkább médiafogyasztásként. A kérdőíves vizsgálatból is látszik, hogy a 13-28 éves fiatalok napjainkban nagy hajlandóságot mutatnak arra, hogy inkább az online térben keressenek maguknak szórakoztató műsorokat különböző platformokon (YouTube, streaming szolgáltatók), ahol jóval nagyobb ráhatásuk van a nézett tartalmakra, és lehetőségük a reklámkerülésre. Abban az esetben, amikor a fiatalok valamiért mégis leülnek a televízió elé, leggyakrabban akkor sem aktív nézőként vesznek részt. A legjellemzőbb gyakorlat ezidő során a párhuzamos médiafogyasztás, ezt követi a háttértelevíziózás. Azoknál, akiknél mégis megjelent az aktív, célirányos televíziózás motívuma, a tanulás volt a legfőbb mozgatóerő, de az ő számuk elenyésző.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációs elméletek, kereskedelmi televízió, lineáris televízió, médiahasználat, médiakörnyezet, médiatársadalom, populáris médiaműfajok, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:41
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet