Varga Luca (2023) A magyar Z generációs fiatalok kereskedelmi televíziónézési szokásai. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Varga Luca Szakdolgozat Végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (960kB) |
|
PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes-VargaL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
|
PDF
Varga Luca külső konzulensi bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (496kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban arra kerestem választ, hogy napjainkban a Z generáción belül, találunk-e még olyan fiatalokból álló kisebb-nagyobb csoportot, akik a kereskedelmi médiában megjelenő populáris tartalmakkal szemben befogadó viselkedést mutatnak, kedvelik ezeket a műfajokat és rendszeresen fogyasztják is azokat. Arra a kérdésemre, hogy fogyaszt-e a Z nemzedék kereskedelmi televízióban megjelenő tartalmakat, a kérdőíves kutatás alapján azt mondhatjuk, hogy az esetek többségében igen, azonban ezt a legtöbben nem célirányosan, médiahasználati tevékenységként végzik, hanem sokkal inkább médiafogyasztásként. A kérdőíves vizsgálatból is látszik, hogy a 13-28 éves fiatalok napjainkban nagy hajlandóságot mutatnak arra, hogy inkább az online térben keressenek maguknak szórakoztató műsorokat különböző platformokon (YouTube, streaming szolgáltatók), ahol jóval nagyobb ráhatásuk van a nézett tartalmakra, és lehetőségük a reklámkerülésre. Abban az esetben, amikor a fiatalok valamiért mégis leülnek a televízió elé, leggyakrabban akkor sem aktív nézőként vesznek részt. A legjellemzőbb gyakorlat ezidő során a párhuzamos médiafogyasztás, ezt követi a háttértelevíziózás. Azoknál, akiknél mégis megjelent az aktív, célirányos televíziózás motívuma, a tanulás volt a legfőbb mozgatóerő, de az ő számuk elenyésző.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációs elméletek, kereskedelmi televízió, lineáris televízió, médiahasználat, médiakörnyezet, médiatársadalom, populáris médiaműfajok, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Okt. 03. 13:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Okt. 03. 13:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |