A munkáltatói márka hatása a vállalatról kialakított képre-A vállalatok employer branding kommunikációjának szerepe és hatása a munkáltatói imázsra

Mezei Georgina (2024) A munkáltatói márka hatása a vállalatról kialakított képre-A vállalatok employer branding kommunikációjának szerepe és hatása a munkáltatói imázsra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Mezei Georgina_Szakdolgozat _JUC6W2.pdf] PDF
Mezei Georgina_Szakdolgozat _JUC6W2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of MezeiG külső Bírálat.pdf] PDF
MezeiG külső Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (43kB)
[thumbnail of MezeiG_ bírálat.pdf] PDF
MezeiG_ bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (188kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktA legfrissebb kutatások alapján a munkaerő felvétele, a fluktuáció kezelése és a vállalat, mint munkahely bemutatása kiemelt problémát jelent a vállalatok számára. Szakdolgozatom fő célja az volt, hogy megvizsgáljam és ismertessem, hogyan képes a munkáltatói márkaépítés ezekre a kihívásokra reagálni, hogyan és milyen eszközökkel lehet a munkáltatói márkát felépíteni és milyen területekre van hatása a munkáltatói márkaépítésnek. Szerettem volna választ adni arra a kérdésre, hogy a nagyvállalatok külső munkáltatói márka kommunikációja képes-e befolyásolni a munkáltatóról kialakított képet és a jelentkezőszámot. Szakdolgozatom első felében megosztottam a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos fontosabb információkat, valamint bemutattam a témához tartozó kulcs elméleteket és eszközöket, amik a munkáltatói márkaépítés folyamatában megjelennek. Kutatásom során tartalomelemzés módszerével elemeztem a legvonzóbb munkáltatók között található Mercedes, a BT-, valamint a Coca-Cola weboldalát és közösségi média csatornáit, hogy megismerjem milyen elemeket használnak a szakirodalmi áttekintésben ismertetett employer branding eszközök közül és mennyire reagálnak a kommunikációjuk során a munkavállalók álláskeresési preferenciáira. Kutatásom eredményeként az a feltételezésem beigazolódott, hogy a munkáltatói márka kommunikáció képes befolyásolni a jelentkezőszámot és a munkáltatóról kialakított képet egyaránt, ezért a vizsgált vállalatok tudatosan használják a munkáltatói márkaépítés eszközeit, foglalkoznak a munkáltatói márkájuk építésével, amit összehangolnak a vállalati márkával.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, Munkáltatói márka, PR, szervezeti kommunikáció, vállalati imázs
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:39
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet