Mezei Georgina (2024) A munkáltatói márka hatása a vállalatról kialakított képre-A vállalatok employer branding kommunikációjának szerepe és hatása a munkáltatói imázsra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Mezei Georgina_Szakdolgozat _JUC6W2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
MezeiG külső Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (43kB) |
|
PDF
MezeiG_ bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (188kB) |
Absztrakt (kivonat)
AbsztraktA legfrissebb kutatások alapján a munkaerő felvétele, a fluktuáció kezelése és a vállalat, mint munkahely bemutatása kiemelt problémát jelent a vállalatok számára. Szakdolgozatom fő célja az volt, hogy megvizsgáljam és ismertessem, hogyan képes a munkáltatói márkaépítés ezekre a kihívásokra reagálni, hogyan és milyen eszközökkel lehet a munkáltatói márkát felépíteni és milyen területekre van hatása a munkáltatói márkaépítésnek. Szerettem volna választ adni arra a kérdésre, hogy a nagyvállalatok külső munkáltatói márka kommunikációja képes-e befolyásolni a munkáltatóról kialakított képet és a jelentkezőszámot. Szakdolgozatom első felében megosztottam a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos fontosabb információkat, valamint bemutattam a témához tartozó kulcs elméleteket és eszközöket, amik a munkáltatói márkaépítés folyamatában megjelennek. Kutatásom során tartalomelemzés módszerével elemeztem a legvonzóbb munkáltatók között található Mercedes, a BT-, valamint a Coca-Cola weboldalát és közösségi média csatornáit, hogy megismerjem milyen elemeket használnak a szakirodalmi áttekintésben ismertetett employer branding eszközök közül és mennyire reagálnak a kommunikációjuk során a munkavállalók álláskeresési preferenciáira. Kutatásom eredményeként az a feltételezésem beigazolódott, hogy a munkáltatói márka kommunikáció képes befolyásolni a jelentkezőszámot és a munkáltatóról kialakított képet egyaránt, ezért a vizsgált vállalatok tudatosan használják a munkáltatói márkaépítés eszközeit, foglalkoznak a munkáltatói márkájuk építésével, amit összehangolnak a vállalati márkával.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | employer branding, Munkáltatói márka, PR, szervezeti kommunikáció, vállalati imázs |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Okt. 03. 13:39 |
Utolsó módosítás: | 2024. Okt. 03. 13:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |