Az idősek reprezentációja a hazai sugárzású televíziós reklámokban

Dr. Greinerné Ördög Katalin Erzsébet (2024) Az idősek reprezentációja a hazai sugárzású televíziós reklámokban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az idősek reprezentációja a hazai sugárzású televíziós reklámokban_Greinerné Ördög Katalin.pdf] PDF
Az idősek reprezentációja a hazai sugárzású televíziós reklámokban_Greinerné Ördög Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of K-biralat-Greinerne Ordog Katalin.pdf] PDF
K-biralat-Greinerne Ordog Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Greinerne_Ordog_Katalin_Erzsebet_belso-biralo.pdf] PDF
Greinerne_Ordog_Katalin_Erzsebet_belso-biralo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

Az úgynevezett „napnyugati társadalmakban” az 50 év feletti korosztályok demográfiai aránya egyre nő, az általuk képviselt gazdasági súly és a hozzájuk kapcsolható fizetőképes kereslet szintén erősödik. Mindeközben az őket célzó marketing kiadások mértéke még a 2000-es évek elején is csak 5-15% körül mozgott. Szakdolgozatomban arra kérdésre kerestem a választ, hogy bekövetkezhet-e érdemi változás, történhet-e paradigmaváltás az idősek televíziós reklámokban történő mennyiségi és minőségi reprezentációjában. A releváns szociológiai és médiaszociológiai szakirodalom áttekintését és főbb megállapításainak bemutatását követően primér kutatást végeztem, egy 600 feletti elemszámú mintán vizsgáltam az idősek mennyiségi reprezentációját és ábrázolásuk módját a hazai sugárzású reklámokban. Vizsgálatom során arra a következtetésre jutottam, hogy elképzelhető ugyan kis mértékű javulás mind a számarányok, mind a bemutatás és a szerepek minősége szempontjából, azonban számottevő elmozdulás a közeljövőben nem valószínűsíthető. Ezen felül egy esettanulmány keretében vizsgáltam a Richter Gedeon Nyrt. néhány reklámjának, illetve imázsfilmjének vizuális, képi világát, a bennük látható idős ábrázolást, mely elkerülni látszik a „nyugati”, „importált” reklámokban tetten érhető sztereotip megjelenítést. A Richter által kínált lehetséges megoldáson felül azonosítottam és javaslatként megfogalmaztam néhány további megoldási lehetőséget az idősek sztereotip ábrázolásának elkerülésére. Kulcsszavak: idősek, média, reprezentáció, sztereotípiák, reklámok,

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: idősek, média, reklámok, reprezentáció, sztereotípia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:39
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet