A közösségi média és a mesterséges intelligencia kapcsolata

dr. Gáspár Dóra (2024) A közösségi média és a mesterséges intelligencia kapcsolata. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of dr.Gáspár.Dóra_Szakdolgozat_BGE_végleges.pdf] PDF
dr.Gáspár.Dóra_Szakdolgozat_BGE_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat2.pdf] PDF
Bírálat2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (231kB)
[thumbnail of dr. Gáspár Dóra - szakdolgozat értékelés_ Értékelő - Dr. Koltay András.pdf] PDF
dr. Gáspár Dóra - szakdolgozat értékelés_ Értékelő - Dr. Koltay András.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (903kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedek során a digitális technológiák robbanásszerű fejlődése jelentősen átalakította az emberek kommunikációs és információs folyamatait. A mesterséges intelligencia térnyerése és alkalmazása számos területen érezhetővé vált, de talán az egyik legjelentősebb hatást a közösségi média platformokon való elterjedése okozta. A közösségi média korunk egyik legmeghatározóbb kommunikációs és információs csatornája, amely milliókat köt össze világszerte. A mesterséges intelligencia által támogatott technológiák áthatják és átalakítják ezen platformok működését, hatékonyabbá téve az információk megosztását, az élmény személyre szabását, valamint a felhasználók közötti kapcsolatok kialakítását. Ebben a tanulmányban áttekintjük azt, hogy hogyan hatott a mesterséges intelligencia megjelenése a közösségi médiára. Megvizsgáljuk, milyen területeken használhatják ezt a technológiát, mikor lehet hasznos, illetve mikor válik károssá a felhasználók számára. Különös figyelmet fordítunk a deepfake technológiára és annak következményeire a közösségi média terén, valamint a lehetséges kiberbiztonsági kockázatokra. Emellett tanulmányozzuk az influenszerek szerepét, befolyását a közösségi médiában, valamint azt is, hogy hogyan formálja át és alakítja újra az MI az online kommunikáció és esetleges marketing tevékenységek módjait a közösségi médiában végül pedig, hogy milyen kihívásokkal, vagy lehetőségekkel jár ez a folyamat az egyének és a társadalmak számára. A hipotézis szerint a mesterséges intelligencia elterjedése és alkalmazása a közösségi médiában komplex hatásokat vált ki. A dolgozat szerkezeti felépítése magában foglalja az elméleti háttér áttekintését, a kutatási módszertan részletes ismertetését, a primer (készültek interjúk és kérdőív) valamint szekunder kutatási módszerek (információszerzés szakkönyvekből, folyóiratokból, konferenciákról, végül podcast-okból) alkalmazását, valamint a kutatási eredmények elemzését és hogy következtetéseket vonunk le az MI és a közösségi média kapcsolatáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, mesterséges intelligencia, média, médiajog
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:39
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet