2015 utáni rendőrségi toborzóplakátok összehasonlító elemzése Magyarországon

Petneházy Kinga (2024) 2015 utáni rendőrségi toborzóplakátok összehasonlító elemzése Magyarországon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat_Petneházy Kinga 2024.pdf] PDF
Szakdolgozat_Petneházy Kinga 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Petnehazy_Kinga_kulso_konzulensi.pdf] PDF
Petnehazy_Kinga_kulso_konzulensi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (282kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_Petneházy Kinga 2024_msz_02_11.docx.pdf] PDF
Szakdolgozat_Petneházy Kinga 2024_msz_02_11.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (293kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő témája a magyar rendőrségi toborzóplakátok elemzése vizuális kommunikációs szempontból. A XXI. században marketingkommunikációs eszközök széles repertoárja érhető el, mégis úgy gondolom, hogy a közterületi plakát még mindig kiemelten fontos szerepet tölt be a társadalom életében. A plakátok témái is igen változatosak lehetnek, különösen sok társadalmi és politikai témával találkozhatunk. A politikai témák között külön kategóriába sorolhatók az agitációs plakátok, azon belül is a toborzóplakátok. Éppen ezért tartom relevánsban, hogy ezzel a területtel foglalkozzak. Dolgozatomban elsőként a toborzóplakátok múltjára térek ki, majd a plakát, mint vizuális kommunikációs eszköz kerül előtérbe. A dolgozat második felében végzett saját elemzésem szakmai megalapozásához elengedhetetlen a jelek, színek, szimbólumok ismerete, valamint a képtér vizuális megértése. Kutatásom a tartalomelemzés módszertanán alapszik. Egymástól eltérő évben kiadott plakátok elemzésén keresztül mutatom be ezek vizuálisan érzékelhető előnyeit és hibáit, továbbá szakmai szemmel nézve teszek javaslatot javításukra. Elemzésem célja, hogy kiderítsem a XXI. századi toborzóplakátokon melyek, azok a vizuális tartalmi elemek, melyek múltbéli társaikat követik, inspirációként szolgáltak a mai készítőknek. Továbbá, szemiotikai szempontból, melyek azok a változások, amik lényegében adnak új arcot a mai plakátoknak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: 20. század, kommunikáció, összehasonlító elemzés, rendőrség, vizuális
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Okt. 03. 13:39
Utolsó módosítás: 2024. Okt. 03. 13:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet