Examining the Effectiveness of Football Clubs Communication Strategies in Building and Maintaining Fan Loyalty

Mora Gonzalez Pedro Antonio (2024) Examining the Effectiveness of Football Clubs Communication Strategies in Building and Maintaining Fan Loyalty. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Thesis Pedro 2024.pdf] PDF
Thesis Pedro 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (881kB)
[thumbnail of Pedro_Gonzales_assessment_KP_2024.pdf] PDF
Pedro_Gonzales_assessment_KP_2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of dissertation_report_for_external_advisors.pdf] PDF
dissertation_report_for_external_advisors.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores the dynamics of fan engagement and loyalty in the digital age within the context of professional football clubs, focusing on a comparative analysis between Manchester United and Nottingham Forest throughout the first trimester of the year 2024. Grounded in Carey's essay on communication as culture, the study investigates the effectiveness of football clubs' communication strategies in building and maintaining fan loyalty on Facebook. Through an in-depth analysis of social media engagement metrics, including likes, comments, shares, and other interactions, the research examines the impact of different content categories and communication strategies on fan engagement and loyalty and tries to answer the research question proposed.The findings reveal intriguing insights into the interplay between club size, global reach, on-field success, and content strategy in shaping social media engagement. Match updates and celebratory content emerge as universally popular categories, while interviews and sponsorship posts present challenges in capturing fan interest.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand loyalty, communication, facebook, fan engagement, football
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 26. 07:59
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 26. 07:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet