Examining the Influence of Athlete Endorsements on the Value of a Brand

Alanchis Bounbalamy (2024) Examining the Influence of Athlete Endorsements on the Value of a Brand. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bounbalamy Alanchis_Thesis submission_Final version (1).pdf] PDF
Bounbalamy Alanchis_Thesis submission_Final version (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Bounbalamy Alanchis- Biralat- guidelines-for-external-assessors-undergraduate-programmes.pdf] PDF
Bounbalamy Alanchis- Biralat- guidelines-for-external-assessors-undergraduate-programmes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (297kB)
[thumbnail of Bounbalamy Alanchis Thesis Evaluation Report.pdf] PDF
Bounbalamy Alanchis Thesis Evaluation Report.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)

Absztrakt (kivonat)

Recent marketing trends have shown a surge in athlete endorsements, a relatively newphenomenon compared to celebrity endorsements. This study explores how endorsementsfrom athletes affect the value of brands, drawing from Aaker’s model. Brand equity isanalyzed through categories such as brand awareness, association, perceived quality, andloyalty. Using a quantitative, non-experimental research methodology, consumer perceptionsof these facets are investigated. An online survey with 81 participants revealed fourstatistically significant correlations between consumer perceptions and brand equity elements.Furthermore, the study identifies a predictive relationship between social media usage and thetendency to perceive products endorsed by athletes as more environmentally friendly andsustainable compared to other brands.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: athlete, Brand Association, brand awareness, brand equity, Brand Loyalty., Endorsements, Perceived quality
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 26. 07:59
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 26. 07:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet