Közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban

Becze Diana (2023) Közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Becze Diana.pdf] PDF
Szakdolgozat - Becze Diana.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (937kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-BeczeDiana.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-BeczeDiana.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (162kB)
[thumbnail of Becze.pdf] PDF
Becze.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (632kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat elején megfogalmazott elméleteket összefoglalva, amelyek a márkák social média marketing hatásáról szólnak, egybevetve a kapott eredménnyel, bizonyítva vagy cáfolva azokat.A kutatás azt mutatja, hogy a közösségi média használata pozitív hatással van a fogyasztói szokásokra. Ha a márka népszerűsítése az üzleti célok közé tartozik, akkor az szerepet játszik a vevői élménynél is. A szakdolgozat eredménye alátámasztja, hogy a közösségi média platformok pozitív hatást gyakorolnak a fogyasztókra, mivel hatékony eszköz az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre. De elmondhatjuk azt is, hogy nem az számít, hogy hol hanem hogyan kommunikál egy márka vagy cég. A fogyasztók leginkább az utazás, a divat, a sport témával kapcsolatban érdekeltek. Praktikus, ha a márkák a közösségi média marketing stratégiáikat ezekre fókuszálják és előnyben részesítik az ügyfelek tapasztalatait.Primer kutatást is végeztem, amelynek keretein belül egy kvantitatív kérdőíves megkérdezéssel gyűjtöttem információkat. A kérdőívet az egyik legkedveltebb social média felületen, a Facebookon helyeztem el, ahol 190 válasz érkezett. Bemutattam a kutatás célját és módszertanát, a felállított hipotéziseket, a kutatás célcsoportját, illetve a kutatás során felhasznált mintát. Majd szemléltettem a kapott eredményeket, amelyeket különböző statisztikák és diagramok segítségével mutattam be. A kapott adatok elemzésével megvizsgáltam, hogy a felállított hipotézisek bizonyosságot nyertek -e, vagy sem. A kutatásaimból levont következtetésem az, hogy az online marketing a technológia fejlődésével párhuzamosan hódít teret, így egyre nagyobb jelentősége van a vállalkozások marketingtevékenységében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális technológia, fogyasztói szokások, internet, közösségi média, marketing, marketingtevékenység, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 09:02
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 09:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet