Döme Helga (2024) Európai légitársaságok kríziskommunikációja 2022 óta - Betekintés a Wizz Air légitársaság vizsgálata alapján. Külkereskedelmi Kar.
PDF
EURÓPAI LÉGITÁRSASÁGOK KRIZISKOMMUNIKÁCÓJA 2022 ÓTA - Betekintés a Wizz Air légitársaság vizsgálata alapján_Döme Helga_NXHGC5.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Dome_Helga_belso-biralo.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (303kB) |
|
PDF
Külső Konzulensi birálat_Döme Helga_NXHGC5.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (119kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáinak elemzése a Wizz Air példáján keresztül A szervezeti kommunikáció minden szervezet számára kritikus, beleértve a légitársaságokat is. A külső és belső kommunikáció koordinálása, valamint a következetes és stratégiát tükröző üzenetek biztosítása elengedhetetlen. A vállalati kommunikáció széles skáláját foglalja magában, a PR-tól és a médiakapcsolatoktól a belső kommunikációig és a válságkezelésig. A hatékony vállalati kommunikáció növelheti a szervezetek, így a légitársaságok reputációját, erősítheti piaci pozíciójukat, befolyásolhatja a dolgozók morálját, stabilizálhatja a kapcsolatot és bizalmat építhet az érdekgazdákkal, megerősítheti a cég befektetési pozícióját és további befektetőket is vonzhat. A kríziskommunikáció a vállalati kommunikáció egyik ágazata, amelynek célja, hogy a szervezet stratégiailag hogyan reagáljon a nem várt eseményekre, amelyek a cég vagy annak érdekelt feleinek megkárosulásával fenyegetnek. A légiközlekedési iparágban a válságok a működési zavaroktól, késésektől és törlésektől akár a súlyosabb eseményekig, balesetekig is terjedhetnek. A légitársaságok kontextusában a vállalati kommunikáció kulcsszerepet játszik az utasokkal, az alkalmazottakkal, a szabályozó hatóságokkal, a részvényesekkel és a médiával fenntartott kapcsolatok kezelésében. A szakdolgozat célja, hogy feltárja az európai légitársaságok által használt kríziskommunikációs stratégiákat, válaszul a 2022 óta tapasztalt kihívásokra, különösen a Wizz Air légitársaságot érintő kríziseseményeken keresztül. A dolgozatban bemutatásra kerülnek a vállalat taktikai felkészültségének és a kihívások kezelésének első kézből származó betekintései, valamint az iparág sajátos nehézségeinek, a stratégiai válaszoknak és a levont tanulságoknak a megértése. A dolgozat átfogó elemzést ad az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáiról, valamint betekintést nyújt az iparági szereplők számára, és hozzájárul a vállalati kommunikáció terén szerzett ismeretek gyarapításához. A kutatás során mind elsődleges, mind másodlagos kutatási módszereket alkalmaztunk. A primer kutatás során elismert iparági szakértőkkel, a cég munkatársaival készítettünk mélyinterjúkat. A szekunder kutatás magába foglalta a releváns olvasmányok, más kríziskommunikációs publikációk, illetve az európai légiközlekedési ágazattal és az azt 2022 óta érintett konkrét eseményekkel kapcsolatos cikkek és statisztikák elemzését. A dolgozatban kiemelt fókuszt kapnak bizonyos meghatározó események, ezek bemutatása, valamint tanulmányozása is. Olyan különleges esettanulmányokat is vázolok, mint például a Pratt&Whitney GTF (Geared turbofan) hajtómű problémák és ennek kezelése, hogy ez által is mélyebb betekintést nyerhessünk a problémák kezelésébe. Ezen kutatási módszerek ötvözésével a következő fejezetekben, a dolgozat átfogó elemzést ad az európai légitársaságok 2022 óta alkalmazott válságkommunikációs stratégiáiról, valamint betekintést nyújt az iparági szereplők számára, és hozzájárul a vállalati kommunikáció terén szerzett ismeretek gyarapításához.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, Európa, geopolitika, háború, kommunikáció formái, kommunikáció modelljei, légiforgalom |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |